شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عراق: در تنش میان ایران و آمریکا، سیاستی بی‌طرفانه درپیش ‌می‌گیریم

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، می‌گوید که کشورش در تنش موجود میان ایران و ایالات متحده آمریکا، سیاستی بی‌طرفانه در پیش خواهد گرفت.

به گزارش وب‌سایت تلویزیون سومریه‌نیوز، عبادی که روز چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه، در کنفرانس انرژی در بغداد سخنرانی می‌کرد، گفت که عراق به‌دنبال ایجاد «توازن» در روابط خود با واشنگتن و تهران است. او گفت که اتخاذ چنین سیاستی، به سود بغداد خواهد بود.  

عبادی تأکید کرد که عراق را از تنش میان ایران و عراق دور نگه می‌دارد. او در عین حال، ابراز امیدواری کرد که آمریکا در توافق هسته‌ای (برجام) باقی بماند.

نخست‌وزیر عراق، درحالی بر بی‌طرفی کشورش در تنش میان آمریکا و ایران تأکید می‌کند که کاخ سفید به تهدید خود درباره خروج از توافق هسته‌ای (برجام) ادامه می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، بر تنش میان تهران و واشنگتن بیفزاید و روابط میان کشورهای منطقه و ایران را نیز تحت تأثیر قرار دهد.   

پس از سرنگونی رژیم حاکم بر عراق در سال ۲۰۰۳، عراق روابط نزدیکی با آمریکا و ایران برقرار کرد. بغداد طی سال‌های گذشته، از حمایت مالی و نظامی واشنگتن برخودار بوده و همچنین روابط خوبی با ایران داشته است.

پس از شکست داعش در عراق، کشورهای عربی ازجمله عربستان سعودی و امارات که به آمریکا نزدیک‌اند، اقداماتی را برای بهبود روابط با بغداد، ازجمله امضای توافق‌نامه‌های سیاسی و اقتصادی، آغاز کردند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More