شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان سعودی ماهانه هزاران دلار به فرزندان خاشقجی می‌پردازد

به گزارش واشنگتن پست، مقامات عربستان سعودی به فرزندان روزنامه‌‌نگار سعودی، جمال خاشقجی، که چندی پیش به قتل رسید، خانه‌های چند میلیون دلاری داده‌اند و ماهانه هزاران دلار می‌پردازند.

قتل خاشقجی، که یکی از منتقدان دولت سعودی بود، در اکتبر سال گذشته در کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول، واکنش جامعه جهانی را برانگیخت. 

واشنگتن پست می‌گوید مبالغ پرداختی به چهار فرزند خاشقجی ــ دو پسر و دو دخترــ «بخشی از تلاش عربستان سعودی برای رسیدن به توافقی بلندمدت با خانواده خاشقجی و تا حدودی با این هدف است که آن‌ها در بیانیه‌های عمومی‌شان همچنان خویشتن‌داری نشان دهند.»

خانه‌های اهدایی به فرزندان خاشقجی در شهر بندری جده واقع شده‌اند و ارزششان بالغ بر ۴ میلیون دلار است.

بر  اساس این گزارش، صلاح، بزرگ‌ترین فرزند خاشقجی، قصد دارد همچنان در عربستان سعودی زندگی کند، اما انتظار می‌رود بقیه، که در ایالات متحده سکونت دارند، خانه‌هایشان را بفروشند.

علاوه بر املاک، فرزندان خاشقجی ماهانه ۱۰ هزار دلار یا بیشتر دریافت می‌کنند و ممکن است مبالغ بیشتری هم دریافت کرده باشند که سرجمع برای هرکدام بالغ بر ده‌ها میلیون دلار می‌شود.

ولیعهد قدرتمند سعودی، محمد بن‌سلمان، متهم است که قتل خاشقجی را سازماندهی کرده است، اما این کشور همواره ادعا کرده است که« شاهزاده هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.»

عربستان سعودی بلافاصله پس از مرگ خاشقجی، ابتدا اعلام کرد که« از سرنوشت خاشقجی هیچ‌ اطلاعی ندارد، اما بعد تقصیر را به گردن ماموران خودسر انداخت.»

دادستان عمومی عربستان سعودی ۱۱ نفر را به این قتل متهم کرده است.   

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More