شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فسیلی که اثباتی است بر وجود بیگانگان فضایی

 

به نظر می‌آید که ما برای اثبات وجود بیگانگان فضایی دیگر نیازی به بررسی «اومو اِموآ»،اولین شیَ میان ستاره‌ای که از سامانه خورشیدی ما در حال عبور است ندارد چرا که دانشمندان شواهد محکمی را در اثبات وجود حیات در کائنات کشف کرده‌اند.

نکته جالب این که برای اثبات این موضوع نیازی به ترک زمین نیست.

به گزارش بخش علمی نشریه هافینگتون پست در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه، دانشمندان با بررسی فسیل میکروارگانیسم‌های باستانی که در استرالیا به دست آمده و عمر آن‌ها به حدود سه و نیم میلیارد سال (کهن‌ترین نمونه‌ای که در دسترس است)، به این نتیجه رسیده اند که ما در کائنات تنها نیستیم.

پروفسور جی ویلیام شوف می گوید که متوسط طول عمر یک قطعه سنگ بر روی سطح زمین در حدود ۲۰۰ میلیون سال است و این در حالی است که او می‌گوید زمانی که فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است، هیچ شواهد فسیلی از زندگی بیش از ۵۰۰ میلیون سال وجود نداشته است.

به گفته شوف، عمر سنگ فسیل به دست آمده مورد نظر به آغاز پیدایش سنگ بازمی‌گردد.

شواهد متعددی وجود دارد که بر اساس آن‌ها، دانشمندان دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای و دانشگاه ویسکانسین در آمریکا به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند.

نخست آن که به نظر می‌رسد برخی  از میکروارگانیسم‌های فسیل شده به دست آمده قادر به انجام فتوسنتز در ابتدایی‌ترین شکل ممکن بوده‌اند و میکرو ارگانیسم دیگر، تولید کننده گاز متان بوده و دو نمونه به دست آمده دیگر از گاز متان برای ساخت دیواره‌های سلول خود استفاده می‌کرده‌اند.

این‌گونه از فتو سنتز کننده‌های بدست آمده، امروزه بندرت در زمین یافت می‌شوند چرا که اصولا آن‌ها در مکان‌هایی که نور هست ولی اکسیژن نیست وجود دارند. در حالی که هر جا که نور وجود داشته باشد اکسیژن فراوان نیز هست.

توانایی آنها در انجام این گونه عملکردهای گوناگون به این معنی است که آنها در ابتدای تولد زمین تکامل یافته‌اند.

شوف می‌گوید: «این اولین اطلاعاتی است که نشان دهنده تنوع ارگانیسم‌های ابتدایی در آغاز پیدایش زمین است.»

شوف می‌گوید: «این بیانگر آن است که زندگی اساسا پیش‌تر از آن که تصور می شده در زمین آغاز شده است و نشان دهنده آن است که شکل گیری گونه ابتدایی زندگی و تکامل یافتن به میکروارگانیسم‌های پیشرفته تر کار دشواری نبوده است.»

ترکیب این شواهد با دانش رو به گسترش دانشمندان از میزان ستارگان موجود در کائنات و سیاره‌هایی که به دور خورشیدهایی گوناگون می‌گردند وجود زندگی در سایر نقاط هستی را بسیار تقویت کرده است.

تصور این که، زندگی تنها در این نقطه از گستره کائنات شکل گرفته تقریبا غیرممکن بنظر می‌رسد.

مطالعه صورت گرفته بر روی این میکروارگانیسم ها دقیق‌ترین مطالعه صورت گرفته بر روی میکروارگانیسم‌های فسیل شده است.

تیم محققانی که این تحقیق را به رهبری شوف انجام داده‌اند، برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ و در نشریه «ژورنال ساینس» از این نمونه‌ها رونمایی کردند و سپس در سال ۲۰۰۲ و در نشریه «ژورنال نیچر» اطلاعات دقیقی از منشاء بیولوژیک آن‌ها را در اختیار عموم قرار دادند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More