شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قدیمی‌ترین کارخانه اسلحه‌سازی آمریکا ورشکست شد

 

شرکت اسلحه‌سازی رمینگتون (Remington) که قدیمی‌ترین کارخانه ساخت اسلحه در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود پس از ۲۰۰ سال فعالیت اعلام ورشکستگی کرده است.

به گزارش روزنامه ایندی‌پندنت، دوشنبه ۶ فروردین، استیون جکسون مدیر امور مالی شرکت رمینگتون، با ارائه اسنادی مبنی بر اعلام ورشکستگی این شرکت به دادگاه گفت که درآمد آن در سال ۲۰۱۷ کمتر از نصف درآمد سالانه آن بوده است.

خبر ورشکستگی باسابقه‌ترین کارخانه تولید سلاح در ایالات متحده درحالی اعلام می‌شود که جنبش کنترل حمل سلاح‌های مرگبار در آمریکا پس از قتل‌عام اخیر ۱۷ دانش‌آموز در دبیرستانی در فلوریدا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

روز شنبه ۴ فروردین، صدها هزار نفر در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به قوانین خرید و فروش اسلحه و با شعار «راهپیمایی برای زندگی‌هایمان» دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان از نمایندگان کنگره و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا برای اصلاح قوانین خرید و فروش سلاح در ایالات متحده اقدام کنند.

معترضان همچنین تهدید کردند که به نمایندگان‌شان در کنگره آمریکا در صورت بی‌توجهی به خواسته‌های آنان دیگر رای نخواهند داد.  

فراخوان برای تظاهرات سراسری در اعتراض به قوانین اسلحه در آمریکا پس از آن صورت گرفت که ۱۷ نفر بر اثر تیراندازی یک جوان ۱۹ ساله در دبیرستان «مارجری استونمن داگلاس» در شهر پارکلند ایالت فلوریدا در اواخر بهمن ماه کشته شدند. دست کم ۱۷ نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند.

شرکت رمینگتون در سال ۱۸۱۶ میلادی توسط الیفالت رمینگتون در شهر نیویورک تأسیس شد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More