شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاوروف: اکنون مأموریت ما در سوریه نابودی «جبهه النصره» است

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه ۶دی‌ماه، اعلام کرد که مأموریت کنونی نظامیان کشورش در سوریه، نابودی «جبهه النصره» است.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، خبرگزاری رسانه‌ای روسیه، به نقل از وزیر امور خارجه این کشور خبر داد که بخش اصلی نبرد علیه داعش در سوریه، پایان یافته است.

النصره، در حدود یک سال پیش به دستور ابومحمد الجولانی، رهبر این گروه، نام خود را به «فتح الشام» تغییر داد و سپس وارد ائتلاف شبه‌نظامیان «هیات تحریر الشام» شد. شماری از عناصر «هیات تحریرالشام» پیش از بحران سوریه، از جنگجویان گروه القاعده، به شمار می‌رفتند.

گفته‌های لاوروف درباره مأموریت جدید نیروهای روسیه در سوریه، یک روز پس از اظهارات سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، درباره زمینه‌سازی برای حضور دائمی نظامیان این کشور در دو پایگاه هوایی و دریایی در طرطوس و حمیمیم سوریه، بیان می‌شود.

چند روز پیش، سخنگوی دولت سوریه، از آمادگی دولت این کشور برای تخلیه اعضای جبهه النصره از منطقه غوطه شرقی به مکانی دیگر خبر داد.  شبه‌نظامیان هیأت تحریر الشام، علاوه بر غوطه شرقی، در ادلب نیز حضور دارند.  

دولت سوریه گفته بود که اگر عناصر النصره، پیشنهاد انتقال از غوطه شرقی در حومه دمشق را نپذیرند، ارتش این کشور با آنها وارد جنگ خواهد شد.  

غوطه شرقی، نزدیکترین منطقه به دمشق پایتخت است. این منطقه چند هفته‌ای است که تحت محاصره کامل نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More