شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مایک پمپئو: بازگشت دولت جدید آمریکا به دلجویی از ایران، فاجعه‌ای برای ایالات متحده و منطقه است

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده آمریکا، در جلسه سالانه اقدام محافظه‌کاران با انتقاد از دولت جدید آمریکا، گفت که بایدن می‌گوید آمریکا بازگشته است اما دولت جدید به دلجویی از ایران بازگشته، این فاجعه‌ای برای ایالات متحده و منطقه است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده آمریکا، شامگاه شنبه ‌در جلسه سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کاران در اورلاندوی فلوریدا در دفاع از سیاست‌های خارجی دولت ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا سخنرانی کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق در دولت ترامپ، در انتقاد از دولت فعلی آمریکا گفت: ‌‌‌«‌بایدن می‌گوید آمریکا بازگشته است. به چه بازگشته؟ به دادن پول نقد به آیت‌الله‌ها تا با آن موشک بسازند و ما را تهدید کنند؟  به عذرخواهی، وقتی ایرانی‌ها سربازان و ملوانان ما را بگیرند و به زانو در‌آورند؟»

پمپئو گفت: «به نظر می‌رسد که دولت جدید به دلجویی از ایران بازگشته است، این برای ایالات متحده و برای منطقه یک فاجعه است.»

او در دفاع از دولت سابق آمریکا و دستاوردهای آن گفت:‌ «گفتند نمی‌توانید آیت‌الله ‌(خامنه‌ای)‌ را در ایران تحریم کنید، چون جنگ می‌شود. گفتند نمی‌توانید سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم منتقل کنید، چون جنگ می‌شود. گفتند نمی‌توانید بگذارید اسرائیل در بلندی‌های جولان به حقوقش برسد. همه اینها را کردیم و جنگ نشد. گفتند نمی‌توانید در خاورمیانه صلح برقرار کنید چون جنگ جهانی سوم می‌شود، و دیدیم که پیمان ابراهیم صلح واقعی در منطقه ایجاد کرد.»

پمپئو در جای دیگری در تاکید بر رویکرد دولت سابق در اولویت قرار دادن امنیت شهروندان آمریکا، گفت:‌ «قاسم سلیمانی یک فرمانده ایرانی بود که تلاش می‌کرد برای آمریکا مشکل ایجاد کند. ماموریت داشت که به آمریکا خسارت بزند و ما یک قدم جلوتر از او حرکت کردیم تا او دیگر نتواند به آمریکا و دیگران آسیب بزند.» او گفت «‌تا به امروز بیشتر لیبرال‌ها هنوز اذعان نکرده‌اند که از بین بردن این تروریست، کار مثبتی بود.»

او در این سخنان بارها بر سیاست‌ موسوم به «اول آمریکا»‌ تاکید کرد که در دولت سابق تعقیب می‌شد.

پمپئو که از جمله نامزدهای بالقوه جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، در نطق خود بر دستاوردهای دولت رییس‌جمهور دونالد ترامپ، از جمله اشتغال‌زایی و از بین بردن بیکاری، برقراری امنیت در مرزهای آمریکا، کوتاه کردن دست چین از اقتصاد آمریکا و برقراری صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

او در سخنانش از سیاست‌ خارجی دولت جو بایدن در قبال چین و ایران انتقاد کرد و گفت سیاست‌های بایدن موجب از بین بردن مشاغل در کشور شده است. او همچنین گفت دموکرات‌های می‌خواهند بودجه پلیس را کم و آزادی تجمعات صلح‌آمیز و همچنین ارتباطات آنلاین افراد را قطع کنند.

قرار است دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز یک‌شنبه، در نشست محافظه‌کاران سخنرانی کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More