شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمد بن‌سلمان: نیروهای آمریکایی می‌بایست در سوریه باقی بمانند

 

محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی، خواستار باقیماندن نیروهای آمریکایی در سوریه شد.

بن سلمان روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه، در گفتگویی با مجله آمریکایی تایم گفت: «ما بر این باوریم که نیروهای آمریکایی، اگر نه برای مدت طولانی، بلکه حداقل برای میان مدت، می‌بایست در سوریه باقی بمانند.»

این درخواست بن‌سلمان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، روز گذشته اعلام کرد، نیروهای آمریکایی بزودی از سوریه خارج خواهند شد.

بن سلمان که در جریان سفری در ایالات متحده حضور دارد، در این گفتگو، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را آخرین تلاش برای توقف ایران از ادامه دادن به اعمال نفوذ خود، بهمراه متحدانش در منطقه دانست.

او در ادامه گفت که حضور نظامی آمریکا در سوریه باعث خواهد شد تا واشنگتن در آینده سوریه حرفی برای گفتن داشته باشد.

ولی عهد سعودی گفت که ایران با بکارگیری شبه‌نظامیان تحت کنترل خود و متحدانش در منطقه، با راه‌اندازی هلال شیعه، مسیری که از بیروت به سوریه و عراق و سپس به تهران منتهی خواهد شد، کنترل کامل منطقه را در دست خواهد گرفت.

در حال حاضر ایالات متحده، مسئولیت پایگاهی نظامی در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را عهده‌دار است، پایگاهی که در میانه راه این هلال شیعی قرار دارد. از این پایگاه است که  نیروهای آمریکایی با کمک نیروهای دموکراتیک سوریه به نبرد با داعش مشغول هستند.

بن‌سلمان در ادامه گفتگوی خود، خطاب به مقامات آمریکایی افزود : «در صورتی که شما نیروهای خود را از شرق  سوریه خارج کنید، آن ایستگاه بازرسی را از دست خواهید داد و این دالان هلال شیعی، مشکلات بسیاری را در منطقه ایجاد خواهد کرد.»

ولی عهد عربستان سعودی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سوریه ضمن اشاره به این که احتمال برکناری بشار اسد از قدرت وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که او به عروسکی در دستان تهران تبدیل نشود.

او گفت : «بشار ماندنی است ... ولی من باور دارم که او علاقه ای ندارد که به ایرانیان اجازه دهد تا هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More