شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مخالفان سوری : میانجیگری سازمان ملل شکست خورد

 

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مخالفان سوری در گفت‌وگوها، روز پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه، در واکنش به اظهارات استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، گفته که «میانجیگری سازمان ملل برای پایان دادن به بحران در این کشور، با شکست روبرو شد و انقلاب سوریه ادامه دارد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، حجاب در صفحه‌ی توییتر خود نوشته است:« اظهارات دی‌مستورا، بیانگر شکست میانجیگری سازمان ملل در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و پایبندی‌های این سازمان است».

حجاب افزود:« دی‌میستورا بار دیگر خود را درگیر اظهارات بدون تحقیق کرده است».  وی تاکید کرد که «انقلاب مردم سوریه ادامه دارد».

فرستاده‌ی سازمان ملل در گفت‌وگوهای سوریه، روز گذشته، خطاب به مخالفان بشار اسد گفته که «باید بپذیرند که در جنگ شش ساله با رژیم سوریه، پیروز نشده‌اند».

از سوی دیگر، نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکرات مخالفان سوری، امروز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری در استانبول ترکیه، اظهارات روز گذشته‌ی دی‌میستورا را «ناامیدکننده» توصیف کرد.

رئیس هیأت مذاکرات مخالفان سوری گفته که «اظهارات فرستاده‌ی سازمان ملل، با ایده‌های روسیه درباره‌ی بحران سوریه، تطابق دارد».

وی تاکید کرد که «هر گونه راه حلی برای بحران سوریه، بدون اجرای خواست‌های مردم این کشور، موفقیت‌آمیز نخواهد بود».

حریری افزود:« پیروزی‌های نظامی رژیم اسد، توسط روس‌ها و ایرانی‌ها و مزدوران به دست آمد، در سوریه ده‌ها هزار نفر از مزدوران، در کنار اسد به کشتن مردم این کشور ادامه می‌دهند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More