شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقابله با «تهدید ایران» محور اصلی گفت‌وگوهای نخست‌وزیر اسرائیل با مقام‌های آمریکا در واشینگتن است

مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران مهم‌ترین محور دیدارهای نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، با وزیران خارجه و دفاع آمریکا در واشینگتن بود.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، بنت در دیدارهایش با وزیران دفاع و خارجه آمریکا درباره «تعدادی موضو‌ع‌ منطقه‌ای، سیاسی و امنیتی، به ویژه چگونگی کنترل تجاوزگری‌های منطقه‌ای ایران و پیشرفت برنامه هسته‌ای» این کشور گفت‌وگو کرده است.

نفتالی بنت پیش از دیدار با بلینکن ایالات متحده را «قوی‌ترین و قابل اتکاترین متحده» اسرائیل خواند و گفت اگرچه دو کشور گاهی اختلاف نظر دارند، اما تاکید کرد همکاری آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد یافت.

پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در دیدار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، با نخست‌وزیر اسرائیل، دو طرف درباره «تهدیدهای ناشی از برنامه هسته‌ای ایران و حمایت آن از تروریسم و تجاوزگری دریایی» گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع آمریکا و نخست وزیر اسرائیل توافق کردند دو کشور در زمینه پدافند هوایی و موشکی و مقابله با سیستم‌های پهپادی همکاری کنند.

آستین با تاکید بر اهمیت ادامه برتری نظامی اسرائیل در منطقه، بر تعهد آمریکا به ثبات خاورمیانه از جمله با روابط نظامی و شراکت‌های بلندمدت تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به «اقدام‌های هشدارآمیز هسته‌ای و تجاوزگری‌های مداوم منطقه‌ای» جمهوری اسلامی، خواستار تقویت روابط استراتژیک آمریکا با اسرائیل شد.

آستین با تاکید بر تعهد آمریکا به حفظ و تقویت سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین اسرائیل، به ویژه پس از آنکه این سیستم در جنگ ماه مه هزاران راکت حماس را دفع کرد، گفت برای ارائه یک میلیارد دلار کمک اضطراری برای این سامانه با کنگره در حال همکاری نزدیک است.

آستین پیش از این دیدار گفت: «ایران باید برای تجاوزرگری در منطقه و آب‌های بین‌المللی پاسخگو شود.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز پیش از دیدار با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در واشینگتن با تاکید بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل، ابراز امیدواری کرد در دیدارهای پیش رو چالش‌های موجود، به ویژه امنیت منطقه و «نگرانی‌های عمیق مربوط به ایران و نقش منطقه‌ای آن» بررسی شوند.

این اولین سفر بنت به آمریکا و اولین دیدار جو بایدن با نخست‌وزیر اسرائیل است. دو رهبر قرار است روز پنج‌شنبه در کاخ سفید دیدار کنند.

در آستانه دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با جو بایدن، یک مقام کاخ سفید به خبرنگاران گفت اگرچه واشینگتن به دیپلماسی به عنوان بهترین راه برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران متعهد است، اما واضح است که اگر این روش موفق نشود، راه‌های دیگری را باید در پیش گرفت.

 

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More