شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام‌های آمریکایی: واکنش آمریکا به حمله‌ شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران کوبنده‌تر شده است

واشینگتن پست به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد جو بایدن در فرمان حمله به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه آستانه تحمل آمریکا را پایین‌تر آورده، به طوری‌که حتی اگر حمله‌های شبه‌نظامیان به مواضع آمریکا کشته و زخمی هم نداشته باشد، پاسخ آمریکا «کوبنده» خواهد بود.

به گفته یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، ایالات متحده می‌خواهد نشان دهد هر حمله به آمریکایی‌ها، فارغ از اینکه تلفات جانی دارد یا نه، باید برای حمله‌کنندگان هزینه داشته باشد و واشینگتن این پیام را از طریق «کانال‌های دیپلماتیک» به جمهوری اسلامی منتقل کرده است.

به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا، ایالات متحده از طریق «چندین کانال» خطر حمایت جمهوری اسلامی از شبه‌نظامیان عراق را به ایران گوشزد کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که حمله‌های اخیر ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه با هدف جلوگیری از حمله‌های آینده صورت گرفته، نه با هدف افزایش تنش‌ها.

از سوی دیگر، روز پنج‌شنبه ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که صبر ایالات متحده در ارتباط با ادامه حمله‌های شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به استان مارب یمن، خیلی وقت است تمام شده است. او خاطرنشان کرد افزایش این حمله‌ها وضعیت انسانی در یمن را وخیم‌تر کرده است.

بر اساس این گزارش، در زمان دولت دونالد ترامپ، خط قرمز آمریکا، کشته شدن نیروهای آمریکایی بود، اما مقام‌های دولت بایدن معتقدند این روش در جلوگیری از حمله‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، که پس از خروج واشینگتن از برجام شدت گرفته، غیر موثر بوده است.

طبق گزارش واشینگتن پست، از ماه آوریل، گروه‌های شبه نظامی پنج حمله پهپادی را علیه مواضع آمریکا انجام داده‌اند، که طبق نظر کاخ سفید، پیشرفت فناوری‌های به کار گرفته شده در این حمله‌ها نگران کننده است و جو بایدن در هفته‌های اخیر درباره این حمله‌ها با مسئولان اطلاعاتی آمریکا چندین نشست داشته است.

به گفته مقام‌های غربی و مشاوران کنگره، برخلاف حمله‌های پهپادی قبلی، پهپادهایی که در حمله‌های اخیر استفاده می‌شوند با جی‌پی‌اس برنامه‌ریزی می‌شوند و این امکان را دارند که از آسمان به سمت اهدافی که تحت مراقبت شدید قرار دارند، اصابت کنند. 

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More