شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو مدعی وجود یک انبار هسته‌ای مخفی در حومه تهران شد

 

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو به ایران هشدار داده است که تمامی فعالیت‌های مخفیانه ایران را کشف خواهد کرد و در هر زمان و هر مکانی که لازم باشد به ایران واکنش نشان خواهد داد. کمی پیش از نتانیاهو، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، از نقض حقوق فلسطینیان از سوی اسرائیل و آمریکا صحبت کرده و در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به سران کشورها گفت، فلسطینی‌ها نیز مردمی از همین کره خاکی هستند.

رهبران اسرائیل و فلسطین در روز پنجشنبه پنجم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند. نتانیاهو بیشتر نطق خود را به اخطار دادن به ایران و حزب‌الله و دفاع از سیاست‌های دولتش اختصاص داد و محمود عباس از عدم پیشرفت روند صلح و سیاست‌های جدید دولت آمریکا در مسئله فلسطین انتقاد کرد.

نتانیاهو در نطق خود با نشان دادن تصاویر مختلفی از ایران ادعا کرد که ایران یک انبار مخفیانه از مواد و تجهیزات اتمی دارد که می‌خواهد برای ساخت بمب هسته‌ای در زمان مناسب از آنها استفاده کند.

او با دادن آدرسی در نزدیکی تهران گفت: «می‌خواهم از رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بخواهم که قبل از اینکه ایران این سایت را از بین ببرد، بروند و این سایت را بازرسی کنند. سایت‌های دیگری که ما به شما نشان دادیم را نیز بازرسی کنید و حقیقت را در مورد ایران به دنیا بگویید.»

محل مورد اشاره نتانیاهو روستای «تورقوزآباد» از توابع بخش کهریزک، در شهرستان ری در استان تهران است و در چند کیلومتری اسلامشهر واقع شده.

نتانیاهو همچنین خطاب به مردم تهران که در نزدیکی این انبار زندگی می‌کنند گفت مردم تهران می‌توانند «تنها با مبلغ تقریبا ۳۰ دلار از سایت آمازون» وسیله‌ای برای اندازه‌گیری تشعشعات ناشی از فعالیت هسته‌ای در این محل بخرند.

نتانیاهو همچنین به حزب‌الله لبنان هشدار داد که می‌داند این گروه در هر لحظه و در هر مکان چه می‌کند و اجازه نخواهد داد که فعالیت‌های آنها بدون واکنش بماند.

او به توافق هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: «توافق هسته‌ای راه ایران را برای رسیدن به سلاح هسته‌ای را باز کرد و با برداشتن تحریم‌ها، کمپین کشتار و تسخیر دولت ایران در خاورمیانه تقویت شد. ما مخالف این توافق بودیم زیرا توافق بر اساس یک دروغ بنا شده بود: اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.»

نتانیاهو همچنین از حمایت رهبران اروپایی از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و پرسید: «آیا رهبران اروپایی نمی‌خواهند از تاریخ درس بگیرند؟ اینها کی از خواب بیدار خواهند شد؟» او گفت: «به جای بغل کردن دیکتاتورهای ایران، به آمریکا و اسرائیل و بیشتر جهان عرب بپیوندند و کنار ما جلوی رژیمی که همه ما و تمام جهان را به خطر می‌اندازد بایستند.»

نخست‌وزیر اسرائیل از تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران نیز حمایت کرد و گفت که افزایش تحریم‌ها باعث می‌شود که مردم ایران علیه این رژیم شورش کنند. او همچنین مدعی شد که در تمامی راهپیمایی‌های اعتراضی دیگر فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند و در عوض شعار «مرگ بر دیکتاتور می‌دهند» و این نتیجه فشار اقتصادی است.

او گفت ایرانی‌ها شجاعت زیادی از خود نشان داده‌اند و امروز همگی، همان‌هایی که در ایران هستند و نه ایرانی‌های خارج از کشور، از اسرائیل حمایت می‌کنند.

 

 

محمود عباس: لطفا به من پاسخ دهید

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نیز نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل را با این جمله شروع کرد: «بیت‌المقدس فروشی نیست و حقوق مردم فلسطین قابل چانه‌زنی نیست.»

او از تصویب قانون «دولت ملت مردم یهود» در اسرائیل و همچنین انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل ابراز ناراحتی کرده و گفت قانون جدید مردم فلسطین را از هر ارتباطی با سرزمینشان محروم می‌کند. او از جامعه بین‌الملل خواست که این قانون «نژادپرستانه و غیرقانونی» را رد کرده و آن را به رسمیت نشناسند.

او گفت که در این قانون صحبت از «سرزمین اسرائیل» می‌شود؛ «می‌توانید از دولت اسرائیل بپرسید که دقیقا «سرزمین اسرائیل» کجاست؟ مرزهای سرزمین اسرائیل کجا هستند؟ من همگی را به چالش می‌کشم که به این سوال پاسخ دهند.»

محمود عباس همچنین به غزه که بیش از ده سال است تحت محاصره اسرائیل قرار دارد اشاره کرده و گفت که دولتش آمادگی دارد که مسئولیت غزه را روزی که اجازه اعمال کامل حاکمیت در این منطقه را داشته باشد به عهده بگیرد.

او همچنین خطاب به حاضران در نشست سالانه سازمان ملل گفت: «ما مردمی نیستیم که بشود از این کره خاکی حذف شوند؛ ما مردمی بومی هستیم و بیش از پنج هزار سال ریشه در تاریخ داریم. ما اصرار بر عدالت در مورد مردممان و اجرای قطعنامه‌های شما را داریم.»

محمود عباس همچنین به سیاست دولت آمریکا در قبال مسئله صلح بین اسرائیل و فلسطین اشاره کرده و گفت: «ما توافقاتی با دولت آمریکا داشتیم، اما چرا آنها از همه توافق‌ها عقب کشیدند؟ لطفا به من پاسخ دهید.» او همچنین گفت که گفتگوهای صلح نمی‌تواند تنها با میانجی‌گری آمریکا پیش برود زیرا این دولت اعتبار خود در میانجی‌گری را به علت تصمیمات اخیرش از دست داده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More