شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هفت امدادرسان «کلاه‌سفید» در سوریه کشته شدند

 

افراد مسلح در ساعات اولیه روز شنبه ۲۱ مرداد با هجوم به دفتر یک گروه امدادرسان پزشکی در منطقه تحت کنترل مخالفان سوری، ۷ نفر را کشته و دو خودرو حاوی تجهیزات این گروه را به سرقت بردند.

این حمله همزمان با حمله انتحاری در شهر درعا در جنوب سوریه که حداقل ۲۳ کشته برجای گذاشت صورت گرفت.

به گزارش آسوشیتد‌پرس گروه مدافعان شهروندان سوری که بیشتر با عنوان «کلاه سفیدها» شناخته می‌شوند در بیانیه‌‌ای اعلام کردند که این حمله در ساعات اولیه بامداد در شهر «سَرمین» واقع در شمال‌غربی سوریه صورت گرفته است.

کسی تاکنون مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته ولی به نظر می‌رسد ناشی از تنش موجود در منطقه باشد.

«سَرمین» در استان «ادلب » واقع شده که اخیرا شاهد برخورد پیکارجویان مرتبط با القاعده و گروه احرارالشام بوده است که در نهایت بخش اعظم این منطقه به تصرف پیکارجویان القاعده درآمد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بریتانیا می گوید این هفت نفر با شلیک گلوله در سر کشته شده‌ و زمانی که نیروهای داوطلب دیگر برای تغییر شیفت به دفتر این گروه آمدند با جسد همکاران خود مواجه شدند.

رامی‌عبدالرحمان رییس سازمان دیده بان حقوق بشرسوریه گفت:«این احتمال وجود دارد که این حمله با هدف آسیب رساندن به گروه جبهه‌النصره و برای نا‌امن کردن ادلب صورت گرفته باشد.»

یک فعال مخالف مستقر در ادلب که سالهاست با اسوشیتدپرس همکاری دارد گفته است که مهاجمان از اسلحه‌های مجهز به صدا خفه کن استفاده کرده‌اند و افزوده که ساکنین اطراف این دفتر متوجه چیزی غیرمعمولی نشده‌اند.

این فعال که خواسته نام او به دلیل امنیتی فاش نشود گفت به تازگی درشهر«سَرمین»، محل خواب اعضای داعش کشف شده است. وی افزود داعش از این روش برای ایجاد حس نا‌امنی در«ادلب»استفاده می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More