شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واشنگتن تایمز: موضوع بیت‌المقدس برای حکومت ایران یک نعمت است

 

روزنامه واشنگتن‌تایمز، روز شنبه ۱۸ آذرماه، می‌نویسد تنش و خشونتی که در دنیای عرب، به‌خاطر تصمیم دونالد ترامپ برای به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل به‌وجود آمده است، برای حکومت تهران، یک نعمت الهی است. در این گزارش آمده است:

تلاش‌های حکومت تهران برای بی‌ثبات کردن بیشتر آن کشور یهودی و بسیج کردن پشتیبانی برای مردم فلسطین، اکنون با تصمیم ترامپ، یک بهانه جدید پیدا کرده است.

تهران همراه با حزب‌الله لبنان و حماس و سایر گروه‌های افراطی خاورمیانه، همان‌طور که انتظار می‌رفت، تصمیم ترامپ را محکوم کرده‌اند. وزارت خارجه ایران، ضمن تحریک‌آمیز خواندن این تصمیم، پیش‌بینی کرده است که در دنیای عرب، یک انتفاضه جدید شکل بگیرد.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، می‌گوید آمریکا اکنون از خطوط قرمز مربوط به داشتن رابطه با کشورهای خاورمیانه عبور کرده و گام در جاده‌ای پرخطر گذاشته است.

علی‌رغم جنجال تبلیغاتی از سوی تهران، تندروهای حکومتی، شرایط به‌وجود آمده را فرصتی برای ایران و متحدانش در منطقه می‌بینند که می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

سعدالله زارعی، از مفسران سیاسی در ایران که احتمالاً با سپاه پاسداران رابطه دارد، گفته است تصمیم ترامپ، ایران را در موقعیتی قرار داده است که بتواند به هواداری از فلسطینی‌ها و در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه، جبهه جدیدی در منطقه به‌وجود بیاورد.

هم‌سو با تبلیغات حکومت تهران، جهاد اسلامی نیز اکنون با صدور اطلاعیه‌ای، از تشکیلات خودگردان فلسطینی خواسته است که از این پس، از شرکت در هرگونه مذاکرات صلح خودداری کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More