شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واشینگتن‌پست: ترامپ با یک مقام ایالت جورجیا درباره تغییر نتایج انتخابات به نفع خود صحبت کرده بود

واشینگتن‌پست به صدای ضبط شده دونالد ترامپ، در  یک مکالمه تلفنی با برد رافنسپرگر، وزیر داخلی ایالت جورجیا دست پیدا کرده است که در آن رییس‌جمهوری آمریکا از وزیر داخلی جوجیا می‌خواهد  تا آرای این ایالت را به نفع او تغییر دهد.

در بخشی از صدای ضبط شده، دونالد ترامپ می‌گوید: «من فقط لازم است ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای پیدا کنم.»

به نوشته این روزنامه، ترامپ در تماس یک ساعته خود با رافنسپرگر او را تحت فشار قرار داد تا رای‌ها را به سود او محاسبه کند.

بلومبرگ نیز در گزارشی با اشاره به صدای ضبط شده رییس‌جمهوری آمریکا خبر داد که ترامپ در یک تماس ۶۲ دقیقه‌ای، به رافنسپرگر، وزیر داخلی ایالت جورجیا، از تملق تا تهدید استفاده کرد و فشار آورد تا به نفع او اقدام کند.

به نوشته بلومبرگ در صدای ضبط شده‌ای که منتشر شده، هم صدای رییس‌‌جمهور و هم صدای مارک میدوز، رییس ستاد انتخاباتی او شنیده می‌شود.

ترامپ به رافنسپرگر می‌گوید: «ببین، همه چیزی که می‌خواهم انجام دهم این است: من فقط می‌خواهم  ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای پیدا کنم.»

در آن زمان، بازشماری رسمی تایید کرده بود که جو بایدن در ایالت جمهوری‌خواه جورجیا، دونالد ترامپ را با ۱۱ هزار و ۷۷۹ رای شکست داده است.

در مقابل رافنسپرگر پاسخ می‌دهد: «آقای رییس‌جمهور، چالشی که شما دارید این است که اطلاعات نادرستی در دست دارید.»

همچنین در جریان این مکالمه، ترامپ به رافنسپرگر می‌گوید: «شما می‌دانید که آنها چه کاری انجام داده‌اند و گزارش نمی‌دهید. این یک جرم کیفری است و شما نمی‌توانید اجازه دهید این اتفاق بیفتد. این یک خطر بزرگ برای شما و رایان، وکیل شما است. این یک خطر بزرگ است.» بر اساس این گزارش لحن ترامپ در جریان گفت‌وگو تغییر کرده است.

کاخ سفید و ستاد انتخاباتی ترامپ فعلا در این‌باره سکوت کرده‌اند و دفتر وزیر داخلی جورجیا نیز از اظهار نظر درباره صدای ضبط شده خودداری کرده است.

در واکنش به مکالمه ترامپ و وزیر داخلی ایالت جورجیا کامالا هریس در یک سخنرانی گفت: «این بی‌تردید صدای ناامیدی بود و یک سوءاستفاده آشکار و جسورانه از قدرت، توسط رییس‌جمهوری ایالات متحده بود.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More