شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش‌ کشورهای عربی به انتخاب محمد بن سلمان برای ولیعهدی عربستان

 

ساعاتی پس از تعیین شاهزاده محمد بن‌سلمان، به عنوان ولیعهد عربستان از سوی پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز، شماری از رهبران کشورهای عربی، این انتصاب را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری‌های عربی، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، نخستین کشور عربی بود که در پیامی، انتخاب شاهزاده محمد به ولیعهدی عربستان را به ملک سلمان  تبریک گفت.

همچنین عبدالله الثانی پادشاه اردن، خلیفه بن زاید رئيس  امارات و حاکم ابوظبی و محمد بن‌راشد حاکم دبی و رئیس شورای وزیران امارات، با پیام‌های جداگانه‌ای تغییرات انجام شده در رهبری عربستان را به مقامات این کشور تبریک گفتند.   

همچنین عبدالفتاح سیسی رئيس جمهور مصر از جمله رهبران عربی است که ولیعهدی محمد بن سلمان را تبریک گفت. عربستان از جمله کشورهای عربی است که از ریاست جمهوری سیسی در مصر حمایت می‌کند.  

در عربستان نیز، هیات علمای ارشد عربستان، ولایت‌عهدی محمد بن سلمان را تبریک گفته و از آن استقبال کرده است.  

تلویزیون  الاخباریه وابسته به عربستان ویدویی را پخش کرد که در آن  شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد برکنار شده، با شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد جدید در کاخ الصفا در مکه مکرمه بیعت می‌کرد.

در بخشی از این ویدیو محمد بن سلمان دست محمد بن نایف ولیعهد برکنار شده را می‌بوسد، در مقابل بن نایف برای ولیعهد جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

 

 

این در حالی است که هنوز هیچ واکنشی از سوی قطر نسبت به تغییرات صورت گرفته در عربستان، اعلام نشده است. روابط دوحه و ریاض، پس از متهم شدن قطر به حمایت از «تروریسم» از سوی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، تیره شده است.  

تلویزیون الجزیره وابسته به قطر، بدون هیچ تحلیل و تفسیری، تنها خبر تعیین محمد به سلمان برای ولیعهدی عربستان را پخش کرد.

ملک سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان، روز چهارشنبه ۳۱ خرداد، طی فرمانی پسر خود محمد بن‌سلمان را به جای محمد بن‌نایف، ولیعهد این کشور تعیین کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More