شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری اولین نشست وزیران دفاع «ائتلاف نظامی اسلامی» در ریاض

 

اولین نشست وزیران دفاع «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم» روز یکشنبه پنجم آذرماه با سخنرانی شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، در ریاض برگزار شد.

ائتلاف نظامی اسلامی در دسامبر ۲۰۱۵، به رهبری عربستان سعودی و به منظور مبارزه با گروه‌های تروریستی در ریاض تشکیل شد. ۴۱ کشور اسلامی عضو این ائتلاف هستند. ایران به این ائتلاف دعوت نشده است. ارتشبد پاکستانی راحیل شریف فرماندهی کل این ائتلاف را به عهده دارد.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، هدف از برگزاری این نشست «تحکیم همکاری میان کشورهای عضو ائتلاف برای هماهنگی و تلاش بیشتر جهت مبارزه با افراط گرایی و تروریسم» اعلام شده است.

ولیعهد عربستان در سخنرانی کوتاه خود که از تلویزیون الحدث پخش شد، گفت: «اجازه نخواهیم داد دین‌مان تحریف شود و غیرنظامیان در کشورهای اسلامی با ارعاب روبرو شوند».

وی حادثه تروریستی روز جمعه گذشته در  مسجد الروضه مصر را که به کشته شدن ۳۰۵ نفر انجامید، به حاضران تسلیت گفت و تأکید کرد که کشورش در کنار دولت و مردم مصر خواهد ایستاد.

ولیعهد عربستان افزود:« حضور بیش از ۴۰ کشور در نشست امروز، پیامی قوی برای همکاری علیه تروریسم است».

محمد العیسی دبیر کل «اتحادیه جهانی اسلام» سخنران دو این نشست بود؛ وی گفت: «تروریسم یک مشکل ایدئولوژیک است نه یک مسئله امنیتی».

العیسی اظهار داشت : «تروریست‌های که به داعش پیوستند، از ۱۰۰ کشور آمده‌اند و نزدیک به پنجاه درصد آنها از کشورهای اروپایی به این گروه پیوستند».

راحیل شریف فرماندهی کل ائتلاف نظامی اسلامی، در سخنرانی خود گفت که یکی از اهداف این ائتلاف تبادل اطلاعات و افزایش تجربه اعضاء در مبارزه با تروریسم است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More