شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: احتمالا وضع بیکاری در آمریکا بدتر خواهد شد 

هم‌زمان با افزایش انتقادها درباره نرخ بی‌سابقه بیکاری آمریکا در پی بحران کرونا؛ استیون منوچین،‌ وزیر خزانه‌داری این کشور،‌ اعلام کرد نرخ بیکاری در ایالات متحده ممکن است بدتر شود.

منوچین روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «ارقام گزارش شده احتمالا پیش از این که بهتر شوند، بدتر می‌شوند.»

او همچنین از بررسی اقدامات مالی بیشتر برای کاهش درد اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا خبر داد. به گفته منوچین،‌ دولت در حال تلاش برای کاهش مالیات بر حقوق و دستمزد است.

وزیر خزانه‌داری اضافه کرد: «رییس‌جمهور می‌خواهد با ایالت‌ها همکاری کند که بدون خطر اقتصاد را بازگشایی کند تا ما بتوانیم مردم را با امنیت به کار بازگردانیم.»

وزارت کار آمریکا گزارش داد که نرخ بیکاری این کشور در ماه میلادی آوریل به ۱۴/۷ درصد رسیده است. تعداد افراد بیکار در این کشور تاکنون از ۲۰ میلیون فراتر رفته است.

این رقم از آمار ۱۰/۸ درصدی بعد از جنگ جهانی دوم نیز بیشتر است. با این حال،‌ منوچین می‌گوید بالا بودن این ارقام به دلیل «وضعیت بد اقتصادی» نیست و دلیل آن «تعطیل کردن اقتصاد» است. 

کوین هاست، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید، اشاره کرده که نرخ بیکاری در آمریکا برای ماه میلادی مه‌، احتمالا به ۲۰ درصد خواهد رسید.

از دست رفتن مشاغل و افزایش نرخ بیکاری از سوی مخالفان دولت دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته است. 

هیلاری کلینتون،‌ نامزد انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری، روز جمعه در توییتر نوشت: «کره جنوبی و ایالات متحده اولین مورد [کرونا] گزارش‌شده خود را در یک روز داشتند. امروز کره جنوبی موارد روزانه را ۹۰ درصد کاهش داده است. در آمریکا۷۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند و بیکاری ۱۴/۷ درصد شده است.» 

او تفاوت میان دو کشور را «دولت شایسته‌ای که به متخصصان توجه می‌کند» دانست.

برنی سندرز،‌ سناتور دموکرات، نیز وضعیت بیکاری و دستمزد‌ها در آمریکا را با دانمارک مقایسه کرده و نوشته است: «شاید آمریکایی‌ها شایسته امنیت و تکریمی‌اند که مردم دانمارک دارند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More