شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع آمریکا: رژیم ایران باید تغییر کند

 

ژنرال جمیز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: برای بهبود روابط میان ایران و آمریکا رژیم حاکم بر ایران باید عوض شود.
وبسایت خبری دیلی کالر (Daily Caller) در آمریکا امروز سه‌شنبه۲۰ تیرماه در گزارشی اختصاصی از سخنان جیمز ماتیس می‌نویسد: «وزیر دفاع آمریکا بهبود روابط میان تهران و واشنگتن را تنها با تغییر رژیم حاکم بر ایران امکانپذیر می‌داند.
ماتیس در یک مصاحبه اختصاصی و بی‌سابقه با وبسایت خبری The Islander News گفته است: «تا روزی که مردم ایران از چنگ این رژیم مذهبی خلاص بشوند، این رژیمی که رهبران آن فکر می‌کنند می‌توانند به مردمشان حتی بگویند که چه کسانی را باید برای خودشان انتخاب کنند، رابطه با این کشور بسیار بسیار سخت خواهد بود. رابطه با ایران بسیار سخت است چون این کشور یک دموکراسی نیست. رهبر مذهبی آن تصمیم می‌گیرد که چه کسی نامزد انتخابات بشود یا نشود. این مانند این می‌ماند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تصمیم بگیرد که چه کسی باید در پایان دوره او اجازه شرکت در انتخابات آینده داشته باشد. و تازه هرکسی هم که وارد کاخ سفید شد، رئیس‌جمهور واقعی هنوز اوست و همینطور این روند برای رؤسای جمهور آینده هم ادامه داشته باشد.»
وزیر دفاع آمریکا افزوده: «بزرگترین مشکل او در دوران فرماندهی در ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا - سنت‌کام (United States Central Command - CENTCOM) ایران و رژیم آن بوده است.»
ماتیس می‌گوید: «او مشکلی برای مقابله با رژیم ایران در گذشته نداشته است و حتی یک‌بار پس از آنکه خمپاره‌های ارسالی ایران به شبه‌نظامیان عراقی باعث کشته شدن چندین سرباز و افسر آمریکایی در سال ۲۰۱۱ شده بود قصد واکنش متقابل داشته است اما دولت اوباما جلوی او را گرفته بوده است.»
ماتیس می‌گوید: «امروز همه کس در خاورمیانه، از تل آویو گرفته تا قاهره، به او می‌گویند که ایران یک مشکل واقعی این منطقه است. نفوذ خرابکارانه رژیم این کشور به یاری دیکتاتور سوریه بشاراسد رفته و ایران با ارسال موشک‌های دورزن به شورشیان حوثی در یمن جنگ و خونریزی در آن کشور را شدت بخشیده و از آن هم بدتر به جنایت بر علیه مردم خودش ادامه می‌دهد.»
وزیر دفاع آمریکا تصریح کرده: «ایران بدون شک بزرگترین تهدید بر علیه ثبات خاورمیانه است. رژیم این کشور مانند یک جنبش انقلابی رفتار می‌کند و هیچ‌ربطی به انجام وظیفه مانند یک دولت در مقابل مردم کشور و منافع آنها ندارد. نسل جدید آنها به دنبال جنگ‌طلبی و مقابله با آمریکا نیست و در جهت مخالف افکار متعصبان مذهبی و افراطیونی هستند که در قدرت هستند. مشکل ما قطعاً مردم ایران نیستند. این رژیم ایران است که مأموران خود را برای کشتن و ترور دیگران حتی سفرای کشورهای خارجی گسیل می‌کند. رژیمی که همزمان برای حوثی‌ها و حزب‌الله هم موشک فراهم می‌کند.»

اشاره وزیر دفاع آمریکا به ماجرای منصور ارباب‌سیر، شهروند ایرانی - آمریکایی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی متهم شد که با همدستی اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران در پی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن بوده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More