شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع آمریکا: کره شمالی از اقدامی که باعث نابودیش می شود پرهیز کند

 

یک روز پس از هشدار شدیدالحن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کره شمالی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور پیونگ یانگ را تهدید کرده که  از دست زدن به اقدامی که منجر به پایان رژیم و نابودی مردم این کشور شود پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: آمریکا و متحدانش دقیق ترین و آماده ترین توانایی های نظامی دفاعی و تهاجمی را دارند و هر اقدام کره شمالی می‌تواند با برتری محض ایالات متحده روبرو شود و پیونگ یانگ هر درگیری یا مسابقه تسلیحاتی را که آغاز کند، خواهد باخت.

وزیر دفاع آمریکا که به غرب کشور سفر کرده با این حال در این بیانیه تصریح می کند که واشنگتن همچنان در پی راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل این مناقشه است. وی به کره شمالی هشدار داده که مطابق قطعنامه های سازمان ملل و خواست جامعه بین الملل رفتار کند.

اظهارت وزیر دفاع آمریکا درحالی است که رهبران آمریکا و کره شمالی به تندی یکدیگر را به حمله تهدید می کنند. ساعاتی پس از هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مواجه شدن کره شمالی با آتش و خشم،  پیونگ یانگ نیز تهدید کرد که درحال آماده سازی طرح احتمالی حمله به گوام است. گوام جزیره ای در جنوب شرقی کره شمالی در اقیانوس آرام است و به آمریکا تعلق دارد. ایالات متحده دارای پایگاه های نظامی در این جزیره است و از همین پایگاه هاست که بمب افکن های خود را برای انجام تمرین و رزمایش به شبه جزیره کره می فرستد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که طرح حمله به جزیره گوام پس از آماده شدن در اختیار «کیم جونگ اون» رهبر آن کشور قرار می گیرد. این خبرگزاری همچنین در گزارشی دیگر اعلام کرده که پیونگ یانگ آماده است که در واکنش به حمله احتمالی آمریکا دست به یک «جنگ همه جانبه» بزند.

علیرغم بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، گفته است که فکر نمی کند که کره شمالی خطری فوری را متوجه گوام کند. وزیر خارجه آمریکا گفته است دونالد ترامپ صرفا براین نکته تاکید کرده که آمریکا درصورتی که هدف حمله واقع شود از خود دفاع می کند و زبانی را به کار برده که کره شمالی متوجه می شود.

گرچه وزیرخارجه آمریکا تلاش کرده که حرف های دونالد ترامپ را در چارچوب معتدل تری بگنجاند با این حال ناظران از بالا گرفتن تنش میان دو کشور ابراز نگرانی کردند.

پیشتر کره شمالی خواستار توقف رزمایش های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره در مقابل توقف آزمایش های نظامی و اتمی خود شده بود. پیشنهادی که از سوی آمریکا فاقد جدیت خوانده و رد شد.

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More