شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وکیل دونالد ترامپ اتهامات جیمز کومی را رد کرد

 

در واکنش به اظهارات جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در کنگره آمریکا که دونالد ترامپ را به «دروغگویی» متهم کرد، وکیل رئیس جمهور آمریکا این اتهامات را رد کرده و به اظهارات کومی پاسخ داده است.

مارک کاسووتیز، وکیل دونالد ترامپ، می گوید: «رئیس جمهور آمریکا هرگز نخواسته بود که جیمز کومی مانع از تحقیقات درباره اتهام‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شود.» وکیل دونالد ترامپ همچنین گفت: «موکلش هرگز به جیمز کومی نگفته است که من انتظار وفاداری دارم.»

جیمز کومی، رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا، روز پنجشنبه ۱۸خرداد برای ادای شهادت و پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس سنا، در این مجلس حضور یافت و گفت که اخراج او از اف‌بی‌آی برایش قابل درک نبوده و پس از اخراجش، دونالد ترامپ به او و به اف‌بی‌آی افترا زده است. او همچنین در این جلسه گفت: «من اخراج شدم تا نحوه تحقیقات پرونده روسیه تغییر کند یا تلاش شود که تغییر داده شود و این موضوع مهمی است.»

جیمز کومی در برابرنمایندگان سنا با اشاره به اینکه نگران جلساتی بوده که با دونالد ترامپ داشته، تصریح کرد: «تمام جلسات و مکالمات را با آقای ترامپ صورتجلسه کرده چرا که نگران بوده که آقای ترامپ درباره محتوای این جلسات و نشست ها دروغ بگوید.»

جیمز کومی گفت: «من بخاطر تحقیقات روسیه اخراج شدم.» آنچه که دمکرات‌ها هم پیشتر بر آن تاکید داشتند و می گفتند دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره اتهام ارتباط میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه بوده است.

رئیس پیشین اف‌بی‌آی پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از او خواسته تا به تحقیقات در مورد مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی خود پایان دهد. مایکل فلین درماه فوریه و پس از انتشار اخباری مبنی بر تماسش با سفیر روسیه در آمریکا درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

اظهارات جیمز کومی در سنای آمریکا واکنش‌هایی نیز در پی داشت. پل رایان، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، درخواست‌های جنجالی دونالد ترامپ را ناشی از عدم سابقه وی در مقام دولتی دانست و سخنگوی کاخ سفید هم گفت: «من قطعا می‌توانم بگویم که رئیس جمهور دروغگو نیست.» او سوال کردن در این باره را اهانت آمیز خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اتهام ستاد انتخاباتی اش را در جریان کارزارهای انتخاباتی را قویا رد می کند. با این حال در حال حاضر در کنگره آمریکا چند کمیته مشغول تحقیق درباره اتهام دخالت مسکو در انتخابات آمریکا هستند. تحقیقاتی که بر دولت دونالد ترامپ سایه انداخته است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More