شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پلیس قاتل مرد سیاهپوست در مینه‌سوتا بازداشت شد

درک شاوین، مامور سابق پلیس آمریکا به اتهام قتل روز دوشنبه جرج فلوید مرد سیاه‌پوست غیرمسلح در ایالت مینه‌سوتا بازداشت شده است. او به دنبال مرگ جرج فلوید، از پلیس آمریکا اخراج شده بود.

مایک فریمن، دادستان شهر هنپین در ایالت مینسوتا، به خبرنگاران گفت: «ما مدرک داریم، ما ویدیوی دوربین یک شهروند را داریم، ما این اتفاق بسیار بسیار ترسناک را بارها و بارها دیده‌ایم، ما دوربین تن‌پوش افسر پلیس را داریم، ما اظهارات شاهدان را داریم.»

در متن کیفرخواست این مامور سابق پلیس آمریکا آمده: زانوی متهم به طور کلی ۸دقیقه و ۴۶ثانیه روی گردن جرج فلوید بوده است. دو دقیقه و ۵۳ثانیه از زمان در حالی بوده که فلوید از هوش رفته بوده است.

این کیفرخواست اضافه می‌کند این در حالی است که پلیس آمریکا آموزش دیده است که این نوع رفتار ذاتاً خطرناک است. دادگستری آمریکا اعلام کرد تحقیقات درباره مرگ جرج فلوید، مرد سیاه‌پوست غیرمسلح در ایالت مینه‌سوتا، در سطح فدرال دنبال خواهد شد. اف‌بی‌آی پیش‌تر تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده بود.

علت دستگیری فلوید ارائه پول تقلبی به یک مغازه عنوان شده است. شاوین و سه پلیس همراه او روز سه شنبه از کار اخراج شدند.

به گفته فریمن، تحقیقات بر روی پرونده شاوین، که احتمالا با ۲۵ سال حبس مواجه خواهد شد، ادامه خواهد داشت و در عین حال این امکان وجود دارد که علیه سه پلیس دیگر نیز پرونده تشکیل شود.

اتهامات علیه شاوین در حالی اعلام شد که تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا علیه خشونت پلیس به سومین روز رسید. در شهر مینیاپولیس تظاهرکنندگان یک ایستگاه پلیس را آتش زندند و خشونت در حدی بالا گرفت که گارد ملی برای بازگرداندن نظم در این شهر به کمک پلیس ایالتی آمد.

در پی تداوم اعتراضات خیابانی در اعتراض به مرگ فلوید، شهردار شهر مینیاپولیس از ساعت هشت شب تا شش صبح به وقت محلی مقررارت منع تردد وضع کرد. این مقررات در روزهای آخر هفته نیز ادامه خواهد یافت.

در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، شمار زیادی از معترضان به مرگ‌ فلوید گرد هم آمدند. بر اساس گزارش‌ها با نزدیک شدن تظاهرکنندگان به خیابان متنهی به کاخ سفید، درهای ورودی کاخ سفید قفل شدند و نیروهای امنیتی به دورکردن افراد از نزدیکی محوطه کاخ سفید اقدام کردند.

در آتلانتا در ایالت جرجیا هم معترضان به دفتر مرکزی شبکه سی‌ان‌ان هجوم بردند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More