شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: با کارزار فشار حداکثری آمریکا حکومت ایران ناچار به مذاکره است

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت کارزار فشار حداکثری آمریکا بر جمهوری اسلامی عملکرد موفقی داشته و حکومت ایران را ناچار کرده به بازگشت به میز مذاکره تمایل نشان دهند.  

پمپئو در سخنرانی ویدیویی خود در نشستی در منامه گفت: «ما می‌دانیم کارزار ما جواب داده است، زیرا ایرانی‌ها دارند با استیصال تمایل خود را به بازگشت به میز مذاکره و کاهش تحریم‌ها نشان می‌دهند.»

پمپئو گفت دولت دونالد ترامپ جمهوری اسلامی و داعش را عامل اصلی ناآرامی‌های خاورمیانه می‌داند نه مناقشه اسرائیل و فلسطین را و افزود: «ما رژیم [ایران] را همانگونه که هست می‌بینیم: یک دولت غرب‌ستیز یهودی‌ستیز که در کشورهای همسایه و بین مردم خود وحشت ایجاد می‌کند.»

او با اشاره به اقدام آمریکا در اعمال ۷۷ دور تحریم علیه هزار و ۵۰۰ فرد و نهاد مرتبط با حکومت ایران گفت: «طبق گفته مقامات رژیم، ما آنها را از دسترسی به ۷۰ میلیارد دلار محروم کرده‌ایم. نیروهای نیابتی همچون حزب‌الله و حماس در حال حاضر در مضیقه مالی هستند.»

پمپئو ضمن اعلام حمایت از تلاش‌های مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در عقب راندن «شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران»، با مردم لبنان نیز «در رد سلطه فاسد حزب‌الله» اعلام همبستگی کرد.

او افزود: «ما همچنین قاسم سلیمانی، تروریست اول رژیم، را از صحنه نبرد حذف کردیم. این کار نشان داد خط قرمز واقعی یعنی چه.»

وزیر خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست سیاست‌های واقع‌بینانه‌ای را در پیش گیرند که موجب تضعیف امنیت همگانی نشود و افزود: «بیایید به فشار بر ایران و حمایت از متحدان خود ادامه دهیم.»

پمپئو گفت: در صورتیکه در‌آینده بازهم حکومت ایران اجازه خرید و فروش سلاح گرفته و به فن‌آوری غربی و سرمایه غربی دسترسی پیدا کند، جهان در مسیر اشتباهی قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: عادی‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی بدون سیاست فشار حداکثری بر حکومت ایران و دیپلماسی فعال آمریکا با شریکان منطقه‌ای خود ممکن نبود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «همه آنچه ما از رژیم ایران می‌خواهیم این است که مانند یک کشور معمولی رفتار کند ، این یعنی فعالیت‌های مخربی که از سوی عوامل نفوذ آن ها در خارج صورت می‌گیرد متوقف شود.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More