شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پمپئو: هر چه ایران بیشتر تجاوز‌گری کند فشار ما بیشتر می‌شود

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در مورد مسأله ایران پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و  شرکای اروپایی آمریکا در بیانیه‌ای که درمورد مسئولیت ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی منتشر کردند، نتیجه گرفته‌اند که باید ایران را وادار به بازگشت به میز مذاکره کنند. او بار دیگر تکرار کرد که هر چقدر ایران بیشتر تجاوز‌گری کند، فشار آمریکا بیشتر می‌شود.   

پمپئو روز پنج‌شنبه چهارم مهرماه، در نشستی خبری در نیویورک، هم‌زمان با هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن اعلام «پیشرفت در مسأله ایران»، اعلام کرد آمریکا به این نتیجه رسیده است که حکومت بشار اسد در سوریه، اردیبهشت‌ماه امسال، در استان لاذقیه علیه مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. او همچنین از تحریم دو شرکت روسی به‌دلیل سوخت‌رسانی به سوریه خبر داد. 

خلاصه‌ای از صحبت‌های مایک پمپئو در نشست خبری:

  • آمریکا به این نتیجه رسیده است که رژیم بشار اسد در ۱۹ ماه مه (اردیبهشت) سال جاری در استان لاذقیه سوریه از سلاح شیمیایی گاز کلر استفاده کرده و این علاوه بر حملات جاری سوریه در ادلب است. این الگوی طولانی از سرکوب‌گری رژیم اسد است. آمریکا دیگر اجازه نمی‌دهد این تبهکاری‌ها ادامه پیدا کند.
  • آمریکا در افشا کردن خطرات رژیم اسد برای سوریه مصمم است. رژیم اسد یک رژیم وحشی به تمام معنا است.
  • پیشرفت خوبی در زمینه ایران داشتیم. با شرکای اروپایی توافق کردیم که باید ایران را وادار به بازگشت به میز مذاکره کنیم. هر چقدر ایران بیشتر تجاوز‌گری کند فشار ما بیشتر می‌شود.
  • دیروز رییس جمهوری دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی را امضا کرد که ورود مقام‌های جمهوری اسلامی و خانواده‌هایشان به آمریکا ممنوع می‌شود. آن‌ها ۴۰ سال است شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و برای زندگی به آمریکا می‌آیند. ما اجازه نمی‌دهیم این نفاق و دورویی ادامه پیدا کند.
  • آمریکا آماده دیدار با مقام‌های کره شمالی است و منتظر تماس آن‌ها برای مذاکرات آتی هستیم ولی الان نمی‌توانم تاریخ مشخصی را برای این مذاکرات بگویم.
  • ایران با حمله به تاسیسات آرامکو در عربستان سعودی علیه یک کشور اقدام به جنگ کرد. ما در این هفته توانستیم اطلاعات خودمان را با سایر کشورها درباره نقش و مسئولیت جمهوری اسلامی در حمله به عربستان سعودی به اشتراک بگذاریم.


تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More