شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیام دونالد ترامپ پس از بازگشت به کاخ سفید: اجازه ندهید کرونا بر شما چیره شود، شما شکستش می‌دهید

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ساعتی پس از ترخیص از مرکز پزشکی والتر رید ضمن انتشار پیامی تصویری از کاخ سفید در صفحه توییتر خود، با بیان اینکه حالم خیلی خوب است و از بیست سال پیش بهترم، خطاب به مردم آمریکا گفت که اجازه ندهید کرونا بر شما چیره شود، شما شکستش می‌دهید. بروید بیرون اما مراقب باشید.

همزمان با انتشار این پیام، گزارش شد که ترامپ خواهان حضور در مناظره دوم مقابل رقیب دموکرات خود، جو بایدن، شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، پیام تصویری خود را پس از آن منتشر کرد که عصر دوشنبه به وقت شرق آمریکا، به دنبال سه روز درمان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، از بیمارستان والتر رید مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت.

رییس جمهوری آمریکا پس از خروج از مرکز پزشکی والتر رید با هلی‌کوپتر راهی کاخ سفید شد و دقایقی بعد با فرود هلی‌کوپتر در محوطه کاخ سفید، به دفتر و منزل خود در این کاخ بازگشت و بلافاصله ماسک را از صورت خود برداشت.

این اقدامی ترامپ با انتقاداتی همراه شد از جمله رقیب انتخاباتی او، جو بایدن، در صفحه توییتر خود، تصویری از اقدام ترامپ در حال برداشتن ماسک را در کنار تصویری از خود در حال زدن ماسک همراه با توصیه به استفاده از ماسک منتشر کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در پیام تصویری خود پس از بازگشت به کاخ سفید، گفت: «من از بیمارستان مرخص شدم و همه چیز آنجا بی‌نظیر بود. پرستارها، دکترها و رسیدگی به بیماران و من درباره ویروس کرونا خیلی چیزها یاد گرفتم.»

او با تاکید براینکه «اجازه ندهید که کرونا بر شما چیره شود. از آن نترسید»، خطاب به مردم آمریکا گفت که شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما بهترین تجهیزات پزشکی و بهترین داروها را داریم که همه را تازه ساخته‌ایم. شما شکستش می دهید.

ترامپ با اشاره به دوره درمان خود در مرکز پزشکی والتر رید، افزود که من زیاد حالم خوب نبود و بعد از گذشت دو روز من خیلی خوب شدم و بهتر از بیست سال گذشته و هر زمان دیگری هستم. اجازه ندهید ویروس کرونا بر شما تسلط پیدا کند و جان شما را بگیرد. اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتد.

رییس جمهوری آمریکا گفت که من می‌دانستم که خطر وجود دارد ولی باید انجامش می‌دادم، جلو ایستادم و رهبری کردم. هیچ رهبری کاری را که من کردم انجام نمی دهد. الان حالم خوب است شاید هم من ناقل باشم، نمی‌دانم. اجازه ندهید که [ویروس کرونا] خودش را بر زندگی شما مسلط کند، بروید بیرون اما مراقب باشید.

ترامپ در پایان پیام خود ضمن  قدردانی از مردم و همچنین کادر درمان مرکز پزشکی والتر رید، گفت که ما بهترین داروها را داریم که در مدت کوتاهی همه‌شان بیرون می‌آیند و مجوزشان صادر می‌شود، واکسن‌ نیز هر لحظه ممکن است که بیاید.

رییس‌جمهوری آمریکا از عصر جمعه یازدهم مهر ماه و به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش ملانیا، بانوی اول ایالات متحده، برای ارزیابی پزشکی به مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید در ایالت مریلند در همسایگی پایتخت منتقل شده بود.

دونالد ترامپ عصر دوشنبه چهاردهم مهر چند دقیقه قبل از مرخصی از بیمارستان در صفحه توییتر خود، نوشت: «شما شور و اشتیاق به رییس‌‌جمهور در خارج از بیمارستان والتر رید را می‌ببینید. شما آن را در ثبت‌نام‌های انتخابات، از فلوریدا تا پنسیلوانیا و ویرجینیای غربی، جایی که جمهوری خواهان دو بار جلوتر از دموکرات‌ها هستند، می‌بینید.»

او همچنین قبل از مرخصی از بیمارستان در توییتی درباره خودش نوشت: «قهرمان شکست ناپذیری که نه تنها از هر ترفند کثیف دموکرات‌ها، بلکه حتی از ویروس چینی هم جان سالم به‌در برد. او به آمریکا نشان خواهد داد که دیگر لازم نیست بترسیم.»

ترامپ با تاکید براینکه «به زودی به مسیر مبارزات انتخاباتی برمی‌گردیم»، افزود که «اخبار دروغین فقط نظرسنجی‌های دروغ را نشان می‌دهد.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More