شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیوستن شرکت‌های بزرگ به کارزار «نه به سود بردن از نفرت»

بیش از ۹۰ شرکت بزرگ جهان به کارزای به نام «نه به سود بردن از نفرت» پیوسته‌اند که هدف از آن فشار آوردن به فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی برای اقدام علیه نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست است.

در این کارزار که در آن نام‌هایی همچون کوکاکولا، هوندا موتورز، نورث فیس و بسیاری دیگر به چشم می خورد، شرکت‌ها به طور موقت ارائه تبلیغات به فیس‌بوک و اینستاگرام را متوقف کرده‌اند.

پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی‌آفریقایی، به دست پلیس‌آمریکا، جمعی از کنشگران حقوق مدنی این کارزار را به راه انداختند.

روز جمعه، شرکت کوکاکولا با تاکید بر اینکه «در جهان و در شبکه‌های اجتماعی هیچ جایی برای نژادپرستی وجود ندارد»، اعلام کرد حداقل به مدت ۳۰ روز کلیه تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی متوقف می‌کند. این شرکت گفت که در این مدت سیاست‌های تبلیغاتی خود را مورد بازبینی قرارخواهد داد.

پس از آنکه شرکت لوازم آرایشی یونیلور اعلام کرد که برای بقیه سال ارائه تبلیغات خود را به فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر متوقف می‌کند، ارزش سهام فیس‌بوک بیش از هشت درصد و ارزش سهام توییتر هفت درصد کاهش پیدا کرد. یونیلیور دلیل این اقدام خود را «تفرقه‌افکنی و نفرت‌پراکنی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

در واکنش به این اعتراضات، مارک زاکربرگ، بنیانگذار و رییس فیس‌بوک، روز جمعه اعلام کرد این شرکت پست‌های خبرساز سیاست‌مداران را که مقررات این شبکه اجتماعی را نقض می‌کند برچسب‌گذاری خواهد کرد.

از سوی دیگر، عدم اقدام فیس‌بوک در ارتباط با چند پست مناقشه‌برانگیز از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، اعتراض شدید کارکنان این شرکت و نیز نمایندگان کنگره را برانگیحته است.

فیس‌بوک‌همچنین قصد دارد با پرچسب زدن به پست‌هایی که در مورد انتخابات است، جلوی انتشار اطلاعات انتخاباتی اشتباه را بگیرد. این برچسب‌ها کاربران را به منابع اطلاعات رسمی اعلام شده از سوی مقامات ایالتی یا محلی هدایت می‌کنند.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد شرکت‌اش قصد دارد تبلیغاتی را که گروهی از افراد را بر مبنای نژاد، مذهب، گرایش و هویت جنسی و یا وضعیت اقامتی و مهاجرتی به عنوان تهدید معرفی کنند را ممنوع کند. 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More