شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چین یک‌هزار دستگاه تنفس مصنوعی به نیویورک و ۳۰۰ دستگاه به بریتانیا اهدا کرد

 دولت چین در روند مقابله با کرونا یک‌هزار دستگاه تنفس مصنوعی به این ایالت اهدا کرد و  این کشور در اقدامی مشابه تعداد ۳۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی نیز به بریتانیا اهدا کرده است.

این در حالی است که اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک و بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، هشدار داده بودند که ممکن است ذخیره دستگاه‌های تنفس مصنوعی این ایالت در مدت شش هفته به پایان برسد.

همزمان، نیویورک با چین قرارداد دریافت ۱۷ هزار دستگاه تنفس مصنوعی را منعقد کرده بود اما در میانه رقابت شدید میان ایالت‌ها و دولت فدرال، نیویورک تنها دوهزار و ۵۰۰ عدد از این دستگاه‌ها را تحویل گرفته است.

با توجه به شدت شیوع کرونا در نیویورک، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، از اعزام هزار نفر از کادر پزشکی ارتش آمریکا به نیویورک خبر داده است.

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند، رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰هزار نفر برسد.

بنابر گزارش‌ها، نیویورک بیشترین میزان مبتلایان و جان‌باختگان در اثر این بیماری را در ایالات متحده دارد. تعداد مبتلایان در نیویورک به بیش از ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان فراتر از سه هزار و ۵۰۰ نفر است و تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا بیش از ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ نفر و تعداد جانباختگان بیش از هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

از سوی دیگر، روز شنبه چین ۳۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی را در یک قرارگاه نظامی در شهر شروپ‌شایر در غرب بریتانیا به این کشور اعطا کرد. همچنین یک محموله هوایی بزرگ ماسک و تجهیزات حفاظتی نیز از شانگهای به انگلیس رسیده است.  

طبق اعلام دولت بریتانیا، از هفته دیگر روزانه هزار دستگاه تنفس مصنوعی برای انگلیس تولید خواهد شد.

پیشتر این نگرانی وجود داشت که در زمان اوج شیوع کرونا در عیدپاک، یعنی ۲۴ فروردین، سیستم درمانی بریتانیا با کمبود شدید دستگاه تنفس مصنوعی روبرو شود و در اولین محموله، تنها ۲۰ عدد دستگاه دریافت کند.

علاوه بر چین، بریتانیا در حال خرید دستگاه تنفس مصنوعی از آلمان و سوئد نیز هست.

در انگلیس تعداد مبتلایان ۴۲ هزار و ۴۰۰ نفر و تعداد درگذشته‌گان بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More