شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کره‌شمالی: آمریکا بیشترین درد ممکن را تجربه خواهد کرد

 

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه ۲۰ شهریورماه، به‌اتفاق آراء به افزایش تحریم‌های این سازمان علیه کره‌شمالی رأی مثبت دادند.

درحال حاضر، صادرات منسوجات کره‌شمالی که سود فراوانی نصیب آن کشور می‌کند، ممنوع و تأمین مواد سوختی آن کشور، محدود شده است.

این افزایش تحریم‌ها، می‌تواند موجب تهدیدی انتقام‌جویانه ازسوی کره‌شمالی نسبت‌به ایالات متحده آمریکا شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم شورای امنیت که درپی ششمین و بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در دوازدهم شهریورماه گرفته شده، نهمین قطع‌نامه‌ای است که این شورا از سال ۲۰۰۶ با اتفاق آرا علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی صادر کرده است.

ژاپن و کره‌جنوبی نیز پس از تصویب این قطع‌نامه که ازسوی ایالات متحده آمریکا تهیه شده بود، اعلام کردند که اگر کره‌شمالی حاضر به پایان دادن به توسعه‌ی سلاح‌های تهاجمی، هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود نباشد، فشار بیشتری را بر این کشوراعمال خواهند کرد.

نخستین پیش‌نویس این قطع‌نامه که ازسوی ایالات متحده آمریکا تهیه شده بود، بسیار تندتر از قطع‌نامه‌ی تصویب‌شده‌ی کنونی بود، اما برای به‌دست آوردن رأی چین و روسیه که شرکای مهم تجاری پیونگ‌یانگ هستند، تضعیف و به آن‌چه که اکنون تصویب شده است، تبدیل شد.

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، پس از تصویب این قطع‌نامه گفت: «ما از سخت‌تر کردن فشارها بر روی کره‌شمالی لذت نمی‌بریم. ما به دنبال جنگ‌افروزی نیستیم. کره‌شمالی هنوز برای بازگشت فرصت دارد».

هیلی افزود:«اگر کره‌شمالی با توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود موافقت کند، می‌تواند آینده خود را تضمین نماید… ولی اگر به مسیر پرخطر خود ادامه دهد، ما فشار بیشتری را بر این کشور وارد خواهیم کرد».

ازسوی دیگر، هان‌تائه‌سانگ، نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل، روز سه‌شنبه در جریان «کنفرانس خلع سلاح» که در ژنو و تحت حمایت سازمان‌ملل برگزار می‌شد، گفت که ایالات متحده آمریکا، به‌دلیل رویارویی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی ما به خشم آمده است.

کره‌شمالی پیوسته کره‌جنوبی و متحدش، آمریکا را به نابودی تهدید کرده و آنان را به آماده‌شدن برای حمله به کره‌شمالی متهم می‌کند.

او گفت: «ما قطع‌نامه‌ی غیرقانونی اخیر شورای امنیت را رد و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم».

نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل، بدون این‌که توضیح بیشتری بدهد، افزود: «جمهوری دموکراتیک خلق کره آماده بود تا از راهکاری نهایی استفاده کند».

او افزود: «اقدامات آینده‌ی کره‌شمالی باعث خواهد شد تا آمریکا، بزرگ‌ترین دردی را که هنوز در طول تاریخ تجربه نکرده است، تجربه کند».

رابرت وود، نماینده‌ی آمریکا در «کنفرانس خلع سلاح» سازمان ملل، در سخنرانی خود در این جلسه گفت که قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیامی است که به‌وضوح به رژیم کره‌شمالی اعلام می‌کند که جامعه‌ی بین‌المللی خسته شده و دیگر حاضر به مماشات‌ دربرابر رفتارهای تحریک‌آمیز این رژیم نیست».

در حال حاضر، از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده است تا واردات پارچه را از کره‌شمالی متوقف کنند.

صنعت نساجی کره‌شمالی، پس از زغال‌سنگ و سایر مواد‌معدنی، بزرگ‌ترین صادرات کره‌شمالی در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده بود. درآمد کلی این صنایع برای کره‌شمالی، معادل ۷۵۲میلیون دلار بوده که نزدیک به یک‌چهارم آن ازصادرات پارچه به‌دست آمده است.

نزدیک به ۸۰ درصد تولیدات پارچه‌ی این کشور در سال گذشته راهی چین شده است.

نیکی هیلی گفت: «این قطع‌نامه به درآمد رژیم کره‌شمالی ازطریق ۹۳هزار شهروند آن کشور که درکشورهای دیگر مشغول به کار هستند و مالیاتی سنگین به پیونگ‌یانگ می‌پردازند نیز پایان خواهد داد».

او افزود: «این ممنوعیت، درنهایت به کسر درآمد بیش‌از ۵۰۰میلیون دلار برای این کشور، خواهد انجامید».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More