شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ بیکاری میلیون‌ها نفر در آمریکا، کاهش فروش شراب در اروپا

 

در حالی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا هم همچنان قربانی می‌گیرد، آمار بیکاران در این کشور از میانه ماه مارس تاکنون به ۲۶/۴ میلیون نفر رسیده است.

با این حال، وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد که شمار موارد جدید ثبت بیکاری در هفته گذشته کاهش یافته و به ۴/۴۲ میلیون مورد رسیده است. این آمار مربوط به روزهای ۱۲تا ۱۸ آوریل است.

هفته قبل از آن ۵/۲ میلیون نفر اعلام بیکاری کرده بودند.  

در بریتانیا، آمار رسمی دولت در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که شمار روزانه قربانیان در مقایسه با آمار روز گذشته، کاهش داشته است. وزارت بهداشت بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته ۶۱۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند که این تعداد، مجموع درگذشتگان کرونا در این کشور را به ۱۸۷۳۸نفر افزایش داده است.

در آلمان، کریستیان سیفرت، رییس بوندسلیگا، اعلام کرد که اگر مقام‌های این کشور اجازه دهند، مسابقات لیگ قهرمانی فوتبال این کشور از روز نهم ماه مه از سر گرفته خواهد شد. پیشتر این مسابقات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اواسط ماه مارس متوقف شده بود.

در اسپانیا، پابلو ایگلسیاس، معاون نخست وزیر، در یک کنفرانس خبری از کودکان این کشور برای این که از اواسط ماه مارس تاکنون در خانه‌ها مانده‌اند، عذرخواهی کرد.

در فرانسه، امانوئل مکرون، رییس جمهوری این کشور گفت از روز ۱۱ ماه مه که قرار است قرنطینه سراسری در این کشور پایان یابد، بازگشت دانش‌آموزان به مدارس به صورت اختیاری خواهد بود.

همچنین سازمان بین‌المللی تاکستان و شراب که از سال ۱۹۲۴در فرانسه تاسیس شده، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند فروش شراب در اروپا در سال ۲۰۲۰ به دلیل بسته شدن کافه‌ها و رستوران‌ها ۳۵ درصد کاهش پیدا کند. همچنین بازار شراب در اروپا از نظر ارزش مالی ۵۰ درصد افت خواهد داشت.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حمل‌ونقل هوایی در اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است. معاون رییس این انجمن گفت که پیش‌بینی می‌کند که تا مسافران هواپیماها در اروپا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ در کل ۵۵درصد کاهش یابد.

بانک جهانی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قیمت کالاهای اساسی کشاورزی در سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا احتمالا افزایش نخواهد یافت، اما مشکلات لجستیکی ناشی از شیوع کرونا و همچنین برخی از تصمیم‌های دولت‌ها می‌تواند امنیت غذایی برخی کشورها را تهدید کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More