شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: ترخیص بوریس جانسون و اینترنتی شدن ازدواج در امارات

تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۱۰ هزار نفر گذشت و در این میان، بیش از ۷۵ هزار نفر در اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، پس از یک هفته بستری در بیمارستانی در لندن، ترخیص شد. یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیر بریتانیا روز یکشنبه ۲۴ فروردین، اعلام کرد که جانسون برای ادامه دوران نقاهت خود به محل اقامتش در حومه لندن می‌رود. او ادامه داد که به توصیه تیم پزشکان، نخست وزیر بریتانیا فورا کار خود را از سر نخواهد گرفت. 

این سخنگوی جانسون به نقل از نخست وزیر بریتانیا از کادر بیمارستانی که در آن بستری شده بود، نیز تشکر کرد. بوریس جانسون روز یکشنبه گذشته به دنبال ابتلا به ویروس کرونا، به بیمارستان منتقل شد و مدت کوتاهی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بود.

همچنین در روز یکشنبه، کشورهای تولیدکننده نفت اوپک بار دیگر به صورت ویدئو کنفرانس نشستی را در وین، مقر این سازمان برگزار خواهند کرد. این در حالی است که کشورهای اوپک به همراه روسیه روز جمعه پس از مذاکرات طولانی به توافق کاهش تولید روزانه نفت تا سقف ده میلیون بشکه دست یافتند. این توافق به دنبال افت کم‌سابقه قیمت نفت در پی شیوع ویروس کرونا در جهان بود.

در فرانسه در حالی که پیشتر اعلام شده بود که برخی از سرنشینان ناو هواپیمابر اتمی شارل دوگل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، این ناو هواپیمابر روز یکشنبه به سواحل جنوبی فرانسه رسید. قرار است که ۱۹۰۰ ملوان حاضر در این ناو در مکانی، قرنطینه شوند.

فرانسه، بیست و هفتمین روز قرنطینه خود را می‌گذراند و قرار است که امانوئل مکرون شامگاه دوشنبه درباره شرایط کنونی این کشور در یک نطق تلویزیونی سخن بگوید.

در ایتالیا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در روز یکشنبه عید پاک، از کشورهای ثروتمند جهان خواست که با پرهیز از «خودپسندی» به یاری کشورهای فقیر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بشتابند و بدهی این کشورها را لغو کنند. او همچنین در پیام خود به مناسبت عید پاک خواستار «تسری امیدواری» در مقابل شیوع این ویروس شد و طرفین درگیر در درگیری‌های جهان را به آتش بس فوری دعوت کرد.

مراسم مذهبی یکشنبه عید پاک در کشورهای مسیحی در حالی برگزار شد، که دولت‌ها از شهروندان خواستند که در خانه‌های خود به نیایش بپردازند.

در اسپانیا، تعداد کشته‌شدگان ویروس کرونا به ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر و همچنین آمار مبتلایان به این ویروس نیز به بیش از ۱۶۶ هزار نفر رسید.

وزیر گردشگری اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تابستان امسال باید در پلاژهای این کشور نیز فاصله میان گردشگران رعایت شود.

در اسرائیل، در حالی که شیوع ویروس کرونا در این کشور همچنان ادامه دارد، دو حزب عمده سیاسی این کشور هنوز بر سر تشکیل دولت جدید به توافق نرسیدند و رئیس جمهوری نیز با درخواست مهلت اضافه در این زمینه مخالفت کرده است.

در امارات متحده عربی، دولت این کشور از راه‌اندازی خدمات ازدواج اینترنتی برای جلوگیری از برگزاری مراسم در شرایط شیوع ویروس کرونا خبر داد. وزارت دادگستری امارات روز یکشنبه اعلام کرد که بخش ویژه‌ای را در سایت اینترنتی این وزارتخانه در این زمینه راه‌اندازی کرده است. همچنین در این طرح خواندن خطبه عقد و صدور عقدنامه نیز به صورت اینترنتی خواهد بود.

در آمریکا، تعداد قربانیان کرونا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت و تاکنون بیش از۵۳۰ هزار نفر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.

در چین، تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا رکورد زد و بر اساس آمار روز یکشنبه ۹۷ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شدند. مقام‌های چینی همچنان می‌گویند که موارد جدید مربوط به کسانی است که از خارج از چین وارد کشور شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More