شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: شمار جانباختگان از ۱۶۰ هزار نفر گذشت

در حالی که شمار جانباختگان کرونا در جهان از مرز ۱۶۰ هزار نفر گذشته، برخی از کشورهای اروپایی از روند کاهش آمار جانباختگان این ویروس خبر داده‌اند.

شهرداری پاریس، روز یکشنبه، از شناسایی «اثر ناچیزی» از ویروس کرونا در آب غیر آشامیدنی پاریس خبر داد که در شست‌وشوی خیابان‌ها از آن استفاده می‌شود.

شهرداری پاریس اعلام کرد که آزمایشگاه این شهرداری پس از نمونه‌برداری از آب غیر آشامیدنی این شهر طی ۲۴ ساعت گذشته، به این نتیجه رسید که از ۲۷ نمونه گرفته شده، چهار نمونه دارای ویروس کرونا است. شهرداری پاریس پس از این نتیجه آزمایش، استفاده از شبکه آب غیر آشامیدنی را متوقف کرد. با این حال گفته شده که آب آشامیدنی پاریس «هیچ خطری» ندارد.

باز هم در فرانسه، جدال میان دولت و شرکت آمریکایی آمازون ادامه دارد. این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد که همه انبارها و مراکز پخش خود را دست‌کم تا ۲۲ آوریل تعطیل خواهد کرد.

در سوئیس، طی شبانه روز گذشته، در هر ساعت یک نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داد و شمار کشته‌شدگان این ویروس در این کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.

در ایتالیا، باشگاه فوتبال آ.اس. رم اعلام کرد که بازیکنان و مربی این تیم به مدت چهار ماه از دریافت حقوق خود صرف‌نظر کرده‌اند. همچنین در واتیکان، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در نیایش روز یکشنبه خود از روزنامه‌نگاران برای فعالیتشان در دوران کرونا سپاسگزاری و بر اهمیت اطلاع‌رسانی در شرایط کنونی تاکید کرد. او همچنین بار دیگر «خودپسندی» و «بی‌تفاوتی» در برابر شیوع ویروس کرونا را «بدتر» از خود این ویروس دانست. ایتالیا با بیش از ۲۳ هزار قربانی، در میان کشورهای اروپایی بیشترین قربانی را داشته است.

همچنین روز یکشنبه حدود ۱۸۰ پناهجویی که از آب‌های مدیترانه نجات داده شده‌اند در جزیره سیسیل ایتالیا در قرنطینه قرار گرفتند.

در بریتانیا، دولت لندن روز یکشنبه از جان باختن ۵۹۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد. این پائین‌ترین میزان کشته‌شدگان در بریتانیا طی دو هفته اخیر است. با این حساب، شمار کشته‌شدگان کرونا در بریتانیا به بیش از ۱۶ هزار نفر می‌رسد. دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه گذشته قرنطینه سراسری این کشور را به مدت سه هفته دیگر تمدید کرد.

در اسپانیا، مقام‌های این کشور از اضافه شدن ۴۱۰ نفر به قربانیان ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر دادند که نسبت به روز قبل از آن کاهش شدید داشته است. روز شنبه این رقم ۵۶۵ نفر بود. این آمار پائین‌ترین آمار روزانه قربانیان در اسپانیا از روز ۲۲ ماه مارس است.

در آلمان، روز یکشنبه ۱۸۴ نفر به تعداد قربانیان و ۲۴۵۸ نفر به تعداد مبتلایان اضافه شد. پیشتر دولت برلین اعلام کرده بود که شیوع ویروس کرونا در آلمان تحت کنترل است.

در هلند نیز، مقام‌های بهداشت این کشور روز یکشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این کمترین میزان آمار روزانه قربانیان کرونا در هلند از روز ۲۶ مارس تاکنون است. در مجموع ۳۶۸۴ نفر در هلند بر اثر شیوع ویروس کرونا درگذشته‌اند.

اما در شرق اروپا، با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور بلاروس، رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه در مراسم روز عید پاک مسیحیان ارتدوکس در یک کلیسا شرکت کرد. این در حالی است که کشورهای کاتولیک از شهروندان خود خواسته بودند که در مراسم عید پاک شرکت نکنند.

در روسیه نیز شیوع ویروس کرونا همچنان روند صعودی دارد و مقام‌های این کشور از شناسایی بیش از ۶۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه طی یک هفته سه برابر شده و به ۴۲۸۵۳ نفر رسیده است.

در آمریکا، به ابتکار سازمان بهداشت جهانی و انجمن غیردولتی گلوبال سیتیزن و با حمایت لیدی گاگا، در حمایت از کادر درمانی بیمارستان‌هایی که به مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌پردازند، برنامه‌ای با عنوان «یک جهان، با همدیگر در خانه» برگزار شد و خوانندگانی چون چون سلین دیون، آنجل، رولینگ استون، التون جان و پل مک‌کارتنی در آن به اجرای برنامه پرداختند.

در کانادا، این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شده و به مجموعا ۱۵۰۶ قربانی رسیده است. این درحالی است که تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به روز گذشته فقط ۴.۷ درصد افزایش داشته و به مجموعا ۳۳ هزار ۹۲۲ نفر رسیده است.

در شرق آسیا، سنگاپور روز یکشنبه از شناسایی ۵۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. سنگاپور که برای مهار شیوع ویروس کرونا تدابیر سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده، تاکنون مرگ یازده نفر بر اثر ابتلا به این ویروس را اعلام کرده است.

اما چند روز پس از انتقادهای دونالد ترامپ از سازمان بهداشت جهانی، وزیر خارجه استرالیا نیز روز یکشنبه از شیوه این سازمان در مقابل بحران شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و خواستار یک تحقیق مستقل در این زمینه شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More