شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته و زخمی شدن ۲۱ نفر در ۳ انفجار انتحاری در دمشق

 

تلویزیون رسمی سوریه، روز یکشنبه یازدهم تیرماه، از وقوع سه انفجار انتحاری در شرق دمشق و کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان خبر داد.  برخی منابع نزدیک به رژیم اسد، تعداد قربانیان را ۸ کشته و ۱۳ زخمی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون رسمی سوریه گفت که نیروهای امنیتی این کشور سه خودروی بمب‌گذاری‌شده را در شهر دمشق شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که توانستند دو خودرو را منفجر کنند و خودروی سومی را نیز در میدان التحریر در شرق دمشق به محاصره‌ی خود درآورند.

براساس این گزارش، عامل انتحاری، خودروی سوم را که در محاصره‌ی نیروهای امنیتی درآمده بود، منفجر کرد و منجربه کشته و زخمی شدن شماری از مردم شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی به نقل از یک منبع پلیس گزارش داد:« تروریست‌ها، همزمان، دو خودروی بمب‌گذاری شده را در مسیر فرودگاه، و خودروی سومی را در میدان التحریر در شرق دمشق منفجر کردند».

این منبع گفته که سه انفجار، منجربه کشته و زخمی شدن شماری‌از غیرنظامیان شد. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

هر دو منبع سوری، تاکنون تعداد دقیق کشته یا زخمی‌ها را اعلام نکرده‌اند؛ اما تلویزیون الجزیره به نقل از منابع رسانه‌های نزدیک به رژیم سوریه گزارش داد که در این حادثه ۸ تن کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.

محمد تیناوی، یکی از ساکنان محلی نزدیک به حادثه‌ی انفجار میدان التحریر، به خبرگزاری فرانسه گفت:« در ابتدا صدای تیراندازی شنیدیم؛ سپس صدای انفجار شدید که باعث شکسته شدن شیشه‌ی منازل شد».

دمشق، پایتخت سوریه، در ماه مارس گذشته نیز شاهد دو انفجار انتحاری بود که به کشته شدن ۳۲ نفر منجرشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More