شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کیم جونگ اون: ترامپ دیوانه، هزینه تهدیدهایش را به سنگینی پرداخت خواهد کرد

 

کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، در اظهارنظری بی‌سابقه و مستقیم ، دونالد ترامپ، رئیس دولت ایالات متحده آمریکا را «دیوانه» نامید و گفت که او برای تهدیدهایش، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

ساعاتی بعد نیز، وزیر امور خارجه کره‌شمالی از احتمال آزمایش بمب هیدروژنی دیگری در اقیانوس آرام، در راستای وعده کیم جونگ اون در مورد به‌کارگرفتن بالاترین سطح برخورد در مقابل ایالات متحده خبر داده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، رهبر کره‌شمالی، روز جمعه ۳۱ شهریورماه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:« ترامپ از اداره کشوری که رهبری آن را برعهده دارد، ناتوان است». او همچنین رئیس دولت ایالات متحده آمریکا را رهبری سرکش و تبهکار توصیف کرد که با آتش بازی می‌کند.

دولت کره‌جنوبی اعلام کرد که این اولین‌باری است که یک رهبر کره‌شمالی پیامی چنین صریح را به جهان اعلام می‌کند.

به باور برخی از تحلیل‌گران، این نشانه واضحی از پیشروی کره‌شمالی در تولید و آزمایش سلاح‌هایی است که قصد دارد با آن، نیروهای آمریکایی را در آسیا و آمریکا هدف قرار دهد.

کیم در بیانیه‌ای که صبح روز جمعه ۳۱ شهریورماه، در خبرگزاری مرکزی و رسمی کره‌شمالی منتشر شد، اعلام کرد:« کاری خواهم کرد تا مردی که رهبر ایالات متحده آمریکاست، هزینه تهدیدش برای نابودی کامل کره‌شمالی را به‌سنگینی پرداخت کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی، ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص واکنش کشورش به اظهارات ترامپ گفت:« واکنش ما می‌تواند آزمایش مهیب‌ترین بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام باشد».

او افزود که درمورد اقدامات احتمالی اطلاعی ندارد؛ چرا که این تصمیم به‌طور مستقیم، ازسوی کیم‌جونگ‌اون گرفته خواهد شد.

انجام چنان آزمایشی ازسوی کره‌شمالی، واکنشی عظیم برای آمریکا و متحدانش، در قبال اظهارات اخیر ترامپ خواهد بود.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن، انجام چنین آزمایشی ازسوی کره‌شمالی را به‌مثابه پرتاب یک موشک هسته‌ای مسلح از فراز ژاپن دانست.

او گفت این احتمال وجود دارد که کره‌شمالی، برای به‌رخ کشیدن توسعه سلاح‌ها و موشک‌های هسته‌ای خود، آزمایش بمب هیدروژنی را با استفاده از موشک میان‌برد و یا موشک بالستیک قاره‌پیما انجام دهد.

وزیر دفاع ژاپن افزود:«ما نمی توانیم احتمال پرواز آن را از فراز کشور خود را نادیده بگیریم».

ویپین نارانگ، یک کارشناس استراتژی هسته‌ای در دانشگاه «ام‌آی‌تی» (MIT)، گفت که انجام چنین آزمایشی می‌تواند برای کشتی‌های باربری و هواپیماها خطری بزرگ ایجاد کند؛ حتی اگر کره‌شمالی در زمان آزمایش، قسمت‌هایی از اقیانوس را منطقه‌ ممنوعه برای عبور اعلام کند.

این کارشناس هسته‌ای گفت که اگر این آزمایش به‌درستی انجام نشود، می تواند جمعیت وسیعی را درمعرض خطر قرار دهد. او افزود:«ما با قراردادن یک کلاهک هسته‌ای واقعی بر موشکی مواجهیم که تنها چندبار آزمایش شده است. اگر اشتباهی پیش آید، حقیقتاً وحشتناک خواهد بود».

بیانیه کیم جونگ اون درپاسخ به سخنرانی روز سه شنبه ۲۸ شهریورماه دونالد ترامپ  صادر شده است که در آن رهبر کره شمالی، «مردموشک» و راه او، «خودکشی» خوانده شده بود . ترامپ در آن سخنرانی گفته بود که اگر به دفاع از خود و یا متحدانش مجبور شود، گزینه‌ای جز نابودی کامل کره‌شمالی نخواهد داشت.

رهبر کره‌شمالی، سخنرانی ترامپ برای جهانیان را«مزخرفاتی بی‌ادبانه» خواند.

او گفت:«سخنان ترامپ، به جای ترساندن و یا متوقف کردن، مرا متقاعد کرد که مسیر مورد انتخابم، صحیح است و همان مسیری است که می‌بایست تا به آخر ادامه دهم».

کیم‌جونگ اون گفت که درمورد پاسخ به ترامپ، به‌سختی فکر می‌کند و پاسخی که خواهد داد، پیر دیوانه آمریکایی را با آتش به زانو درخواهد آورد.

کیم دانگ یوب، یکی از مقامات نظامی پیشین کره‌جنوبی که در حال حاضر تحلیل‌گر مؤسسه مطالعات خاور دور در سئول است، گفت که بیانیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، مشخص می‌کند که او به سخنان ترامپ، با تهاجمی‌ترین آزمایش موشکی خود پاسخ خواهد داد. این پاسخ ممکن است شامل پرتاب یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای «هوواسانگ ۱۴»، با بردی درحدود ۷هزار کیلومتر، ازفراز ژاپن باشد، تا توانایی او در دست‌رسی به هاوایی و آلاسکا را نشان بدهد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More