شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش‌های ضد و نقیض درباره سرنوشت رهبر النصره در سوریه

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز پنج‌شنبه سیزدهم مهرماه، گزارش‌های وزارت دفاع روسیه مبنی بر  کشته و زخمی شدن شماری از فرماندهان گروه النصره در سوریه را تکذیب کرد.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در گفت‌وگو با تلویزیون الحدث، گفته که هیچ یک از فرماندهان گروه النصره، در حمله روز سه‌شنبه گذشته روسیه در سوریه، مورد اصابت قرار نگرفته است.

عبدالرحمن اما در عین حال با تأیید حمله جنگنده‌های روسیه علیه گروه النصره، کشته شدن عناصری از این گروه را تأیید کرد.

روسیه گفته بود که در جریان حمله جنگنده‌های این کشور در نزدیکی دیرالزور سوریه، ده‌ها نفر از جمله ۱۲ فرمانده النصره کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه گفته که جنگنده‌های روسیه نشست فرماندهان النصره را هدف قرار داده و در پی آن ابومحمد الجولانی رهبر این گروه یکی از دو دوستش را از دست داده است.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما می‌گوید که هدف از بیانیه روسیه در کشته و زخمی کردن فرماندهان النصره، «بالا بردن روحیه سربازان روسی در سوریه است».

عبدالرحمن افزود که روسیه برای سرپوشی بر «جنایت‌هایش» در ادلب، حما و حلب سوریه در چند روز گذشته، علیه این مناطق و کشته شدن بیش از دویست غیرنظامی به بهانه مبارزه گروه‌های تروریستی نظیر داعش و النصره ، اقدام به انتشار این بیانیه کرده است.   

وی در این زمینه افزود که هدف دیگر روسیه از انتشار بیانیه کشته شدن فرماندهان النصره، این است که بگوید، حضور نظامی مسکو در سوریه، برای مبارزه با «تروریسم و کشتن تروریست‌ها» بوده است.

از سوی دیگر، گروه النصره با انتشار بیانیه‌ای با تکذیب بیانیه وزارت دفاع روسیه، گفته که «الجولانی زنده است و از سلامت کامل برخودار است».

این در حالی است که روسیه امروز پنج‌شنبه بار دیگر تأکید کرد که الجولانی، به شدت زخمی شده و وضعیت وی «وخیم» است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More