شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع اسرائیل: پایگاهی در کاشان، مقر اصلی برای صدور تروریسم هوایی است

بنی گنتس وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد نیروهای جمهوری اسلامی در پایگاهی در شهر کاشان به «تروریست‌های» یمن، عراق، سوریه و لبنان آموزش کار با پهپاد می‌دهند.

گنتس که صبح روز یکشنبه ۲۱ شهریور در یک کنفرانس در موسسه سیاست ضدتروریسم دانشگاه رایشمن در هرتزلیا سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: «این پایگاه مقر اصلی سازوکار ایران برای صدور تروریسم هوایی در منطقه است».

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در حالی است که فرودگاه بین‌المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق و محل استقرار نیروهای آمریکایی در بخش نظامی این فرودگاه شنبه شب برای چهارمین بار طی هفت ماه گذشته مورد حمله با پهپادهای انفجاری قرار گرفت.

جمهوری اسلامی متهم است با حمایت از شبه‌نظامیان شیعه در عراق آنان را به حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی در عراق تحریک می‌کند.

گنتس گفت ایران به پرورش «فرستادگان تروریسم» با هدف سازمان دادن «ارتش‌های تروریستی» می‌پردازد که به جمهوری اسلامی در دستیابی به اهداف اقتصادی، سیاسی و نظامی‌اش کمک می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل اضافه کرد صدها نفر از این «فرستادگان تروریسم» ایران در یمن، عراق، سوریه و لبنان مستقر شده‌اند. همچنین در نوار غزه نیز ایران در حال انتقال دانش ساخت تولید پهپادهای «آبی» است.

پس از حمله اخیر پهپادی به کشتی مرسر استریت تحت مدیریت اسرائیل در آب‌های سواحل عمان، آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل، جمهوری اسلامی را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با انتشار اطلاعات و تصاویری از این حمله، تاکید کرد پهپاد به کار رفته در آن، ساخت ایران بوده است.

وزیر دفاع اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و مذاکرات برای احیای برجام گفت: «ایران به توافقاتی که امضا کرده احترام نمی‌گذارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم به توافقاتی که در آینده امضا خواهد کرد احترام بگذارد.»

او با تاکید بر این که «زمان عمل فرا رسیده است»، ادامه داد: «تلاش علیه ایران و همچنین علیه افغانستان و دیگر کشورها تنها مربوط به کشورهای خاورمیانه یا غربی نیست.»

گنتس همچنین در سخنرانی روز یکشنبه خود از همه نیروهایی که در بازداشت چهار نفر از شش فلسطینی فراری مشارکت داشتند قدردانی کرد و گفت: «ما به پیگرد دو تروریست دیگر با همه ابزارها و ترکیبی از نیروها ادامه می‌دهیم.»

وزیر دفاع اسرائیل با وجود اشاره به این که «ما در همه زمینه‌ها آماده هستیم»، با این حال تاکید کرد این کشور قصد آسیب رساندن به ساکنان فلسطینی در کرانه غربی یا نوار غزه یا فعالیت‌های اقتصادی آنان ندارد.

گنتس گفت: «اگر سازمان‌های تروریستی تلاش ‌کنند از موقعیت سوءاستفاده کنند و برخلاف اکثریت فلسطینی‌هایی عمل کنند که می‌خواهند روند توسعه و ثبات اقتصادی را ادامه دهند، اولین کسانی خواهند بود که متهم می‌شوند.»

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در حالی است که شامگاه گذشته اسرائیل در واکنش به پرتاب راکت‌ از غزه به خاک اسرائیل، اهدافی در غزه متعلق به گروه شبه‌نظامی حماس را بمباران کرد.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More