شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گزارش تصویری سازمان ملل درباره ویرانی در غوطه شرقی سوریه

 

سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود تصاویر ماهواره‌ای از غوطه شرقی سوریه منتشر کرده و گفته که ۱۷ درصد از مناطق طی بمباران‌های اخیر،  به شدت ویران شده و ۲۲ درصد آسیب‌های جزئی دیده‌اند.  

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، سازمان ملل با انتشار تصاویری از منطقه‌ای با مساحتی بیش از ۱۷ کیلومتر مربع در غوطه شرقی، گفته که  ۱۷ درصد از این منطقه، در بمباران‌های اخیر نیروهای دولتی سوریه، به شدت آسیب دیده است.

مساحت کلی منطقه غوطه شرقی، در حدود ۱۱۰ کیلومتر مربع است و نزدیک به چهارصد هزار نفر در این مناطق که شامل چندین شهرک از جمله دوما، حرستا و زملکا است، زندگی می‌کنند. نیروهای دولتی سوریه ماه‌هاست که محاصره این منطقه را که از سال ۲۰۱۲ در دست مخالفان است، تنگ‌تر کرده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای از غوطه شرقی

در همین حال، سازمان دفاع غیرنظامی سوریه (کلاه سفیدها) روز شنبه دوازدهم اسفندماه، از کشته شدن ۱۱ نفر دیگر در ساعات آتش‌بس اعلام شده از سوی روسیه در غوطه شرقی، خبر داد.

رئیس این سازمان در گفت‌وگو با تلویزیون اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش سوریه  با موشک و بشکه‌های انفجاری، مناطق مسکونی در حموریه، بیت سوا، المرج، حرستا و دوما در منطقه غوطه شرقی را هدف قرار دادند.

به گفته کلاه سفید‌ها، در این حملات، شماری از غیرنظامیان، کشته یا زخمی شدند.

دفاع شهری سوریه، روز گذشته گزارشی از قربانیان دو هفته گذشته غوطه شرقی را منتشر کردند. در این گزارش آمده  که « از ۱۹ تا ۲۸ فوریه، ۶۶۶ غیرنظامی از جمله ۱۲۷ کودک، در حمله جنگنده‌های سوریه و روسیه کشته شدند».

تصاویر ماهواره‌ای از غوطه شرقی

از سوی دیگر، زید رعد حسین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه ۱۱ اسفند  گفته که نشانه‌های بالقوه از وقوع جرایم جنگی در غوطه شرقی و سایر نقاط سوریه دیده می‌شود و عاملان آن شناسایی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،« زید رعد حسین کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت تلاش عاملان جرایم برای زیرپا گذاشتن عدالت و پوشاندن جرایم شان زیر چتر سیاسی، شرم آور است و پرونده سوریه باید به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع شود».

در مقابل نماینده سوریه اظهارات رعد حسین را «جانبدارانه» و «سیاسی» خوانده است.

 

گزارشی درباره ادعای آمریکا مبنی بر مسئولیت شکست طرح آتش بس یک ماهه در سوریه

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More