شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هواوی بابت ۲۳۰ حق اختراع از ورایزن بیش از یک میلیارد دلار طلب کرد

شرکت هواوی از شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) برای حق استفاده از ۲۳۰ حق اختراع یا «پتنت» ثبت شده این شرکت بیش از یک میلیارد دلار درخواست کرده است.

پیش از این در بهمن سال گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش کرده بود که شرکت ورایزن باید برای رفع مشکل استفاده از لایسنس پتنت‌های هواوی که حقوق معنوی این شرکت چینی محسوب می‌شوند، به هواوی مبلغی پرداخت کند.

به گزارش رویترز، این پتنت‌ها در تجهیزات مخابراتی بیش از ۲۰ شرکت از جمله شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی که تجهیزات ورایزن را تامین می‌کرده‌اند، استفاده شده است و همین مساله این ضرر یک میلیارد دلاری احتمالی را متوجه ورایزن کرده است.

رویترز گزارش کرده که برخی از این شرکت‌ها برای حل مشکل به صورت مستقیم با هواوی وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال حق اختراع‌های یاد شده عمدتا در تجهیزات مخابراتی، زیرساخت‌های کابلی و فناوری‌های مرتبط با اینترنت چیزها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به گفته یک منبع آگاه که نامش اعلام نشده، ارزش آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار برآورده شده است.

حدود یک سال است که شرکت هواوی برای فروش و عرضه محصولاتش در آمریکا با دولت ایالات متحده درگیر است.

متخصصان امنیت ملی آمریکا از درهای پشتی احتمالی که ممکن است به منظور جاسوسی در روترها و سوییچ‌های مخابراتی هواوی تعبیه شده باشند ابراز نگرانی کرده‌اند. این متخصصان احتمال می‌دهند این درهای پشتی احتمالی مورد سواستفاده جاسوس‌های چینی قرار گیرد و زیرساخت مخابراتی آمریکا را تهدید کند. هواوی همواره این اتهام را رد کرده است.

شرکت‌های آمریکایی درگیر، مانند ورایزن به دولت آمریکا در خصوص درگیری‌های فزاینده در قبال تصمیم‌هاشان در قبال هواوی اخطار داده‌اند.

نمایندگان هواوی و ورایزن هفته گذشته برای مذاکره در خصوص پتنت‌های یاد شده که تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی ورایزن از آن‌ها در محصولاتشان استفاده کرده‌اند، در نیویورک ملاقات کردند.

ریچ یانگ (Rich Young) سخنگوی ورایزن از ارایه توضیح در رابطه با این مساله خودداری کرده و «مسائل حقوقی» را علت عدم توضیح خود درباره این مشکل خاص بیان کرده است.

با وجود این، آقای یانگ اشاره کرده که این مشکل محدود به ورایزن نمی‌شود و با توجه به زمینه ژئوپلیتیک مساله، در رابطه با تاثیر هواوی بر صنعت مخابرات آمریکا، به افزایش نگرانی‌ها ملی و بین‌المللی خواهد انجامید.

 

شرکت‌های مخابراتی تی‌موبایل (T-Mobile) و AT&T به درخواست رویترز در این رابطه پاسخی ندادند و شرکت مخابراتی اسپرینت (Sprint) هم از ارایه پاسخ امتناع کرده است.

ماه گذشته دولت آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و به این ترتیب اجازه تجارت شرکت‌های آمریکایی با این شرکت را به کسب مجوز از دولت منوط کرد. در همین راستا برخی از مهمترین شرکت‌های عرصه تکنولوژی ارتباطات تجاری خود را با هواوی که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در دنیا به حساب می‌آید، قطع کردند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More