شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد: قرار بود در جمهوری اسلامی، آزادی و عدالت برقرار باشد

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، به چهلمین سال حیات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفته است که قرار بود در این حکومت آزادی و عدالت برقرار باشد.

احمدی‌نژاد روز شنبه ۱۱ فروردین در پیامی که در وب‌سایت دولت بهار منتشر شده، بار دیگر وضعیت جسمانی حمید بقایی به دنبال اعتصاب غذا و عدم انتقال به‌موقع‌ او به بیمارستان را مطرح کرد و گفت با وجود گذشت ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی هنوز آزادی و عدالت برقرار نشده است.

به گفته رئیس دولت‌های نهم و دهم، «آیا درست است عزیزی که مورد سنگین‌ترین ظلم آشکار قرار گرفته، برای رساندن صدای مظلومیت و اعتراض خود، به عنوان تنها راه باقیمانده باید جان شیرین را سند پاکی و حقانیت خود و وسیله مطالبه عدالت قرار دهد و در مقابل، تا زمانی که در معرض آسیب‌های جدی قرار نگرفته و اعتراض عمومی برپا نشده است، حتی از اعزام او به بیمارستان نیز امتناع شود»؟

او افزود که بر اساس گفته امام اول شیعیان، «حکومت اگر برای برپایی عدالت نباشد، از آب بینی بز مریض هم بی ارزش‌تر است».

رئیس جمهور پیشین ایران ضمن انتقاد از شیوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با معترضان افزود که آیا زیبنده است معترضان به دلیل اعتراض به شیوه اداره کشور تحت عناونی مانند «اقدام علیه امنیت ملی» یا «تبلیغ علیه نظام»، بازداشت شوند؟

 

نتیجه محدودیت تباهی است

احمدی‌نژاد تاکید کرد که بی‌شک، اعمال محدودیت بیشتر و تلاش برای خاموش کردن صداها، سرنوشتی جز تباهی به دنبال نخواهد داشت.

رئیس دولت‌های نهم و دهم تنها راه نجات جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناختن حقوق اساسی و آزادی مردم  و برقراری عدالت دانست.

حمید بقایی با تایید حکم دادگاه بدوی استان تهران برای گذراندن ۱۵ سال حبس و پرداخت ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی به زندان معرفی و روز سه‌شنبه  ۲۲ اسفند دستگیر شده بود.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین، روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به وخامت حال حمید بقایی درپی اعتصاب غذا در زندان، خواستار صدور دستور قاطع برای جلوگیری از بروز «فاجعه‌ای بزرگ» شده بود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More