شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استاندار تهران: در دولت روحانی با تجمعات مردمی هیچ برخوردی نشده است

 

استاندار تهران اعلام کرده که طی ۴ سال گذشته و در دولت حسن روحانی با تجمعات مردمی هیچ برخوردی نشده است.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سووال که "آیا دولت بنا دارد با تهیه لایحه یا برنامه‌ای نسبت به تامین امنیت مراسم و میتینگ‌های سیاسی اقدام کند"، تاکید کرده است: "طی ۴ سال گذشته، یعنی در دولت نخست آقای روحانی، در ارتباط با اجتماعات قانونی انتخاباتی، سیاسی و اعتراضی که مجوز رسمی دریافت کردند، هیچ‌گونه برخوردی نداشتیم".

استاندار تهران در این باره تصریح کرده: "تمام کسانی که برای برگزاری اجتماعات خود از وزارت کشور مجوز گرفتند، موفق به برگزاری تجمعات خود شده و هیچ‌گونه برخوردی نیز با آن‌ها صورت نگرفته است".

این سخنان در حالی بیان شده است که به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران، حدالاقل در ماه‌های گذشته، در چند مورد، از جمله اعتراض کارگران کارخانه‌های «هپکو» و «آذرآب»  اراک و معترضان به اسید پاشی، تعدادی از تجمع‌کننده‌ها بازداشت و زندانی شده‌ و تعدادی از کارگران این کارخانه‌ها که در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق معوقه خود تجمع کرده بودند، مورد ضرب و جرح پلیس قرار گرفته‌اند.

استاندار تهران، همچنین در این زمینه تجمعات مردمی مقابل مجلس را "امنیتی"  ندانسته و گفته است: "مردم هر بار که مشکلی دارند، به‌راحتی مقابل مجلس جمع می‌شوند، حرف‌شان را به گوش نمایندگان می‌رسانند و محل را ترک می‌کنند و ما هیچ‌گاه از ناحیه این نوع تجمعات مردمی با مشکلات و چالش امنیتی روبرو نبودیم".

 

از سوی دیگر، وی در توضیح "علت اعمال محدودیت‌ها در برگزاری برخی تجمعات مقابل مجلس" اعلام کرد: "اعمال این محدودیت‌ها، عمدتاً به‌خاطر شرایطی است که در دوره فعلی با آن روبرو هستیم. در واقع هر زمان که شرایطی که از خارج از کشور به ما تحمیل شده، تغییر کند طبیعتاً محدودیت‌های احتمالی نیز دچار تغییر و تحول خواهد شد".

وی همچنین از پیگیری استانداری تهران برای در نظر گرفتن محوطه‌ای اطراف ساختمان مجلس به تجمعات در میدان بهارستان خبر داده و گفت:"اعمال محدودیت در برگزاری تجمعات مردمی به بهانه شرایط خاص امنیتی منطقه ممکن است تا مدتی نامعلوم ادامه یابد".

وی افزود: "به همین دلیل به‌دنبال این هستیم که محوطه‌ای را به‌طور انحصاری برای برگزاری این نوع تجمعات درنظر بگیریم تا کسانی که اعتراضاتی دارند، بتوانند در این محوطه صدای‌شان را به گوش نمایندگان مجلس برسانند".

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More