شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اژه‌ای: وزیر اطلاعات نمی‌تواند در مورد پرونده‌ی مدیران تلگرامی نظر بدهد

 

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه‌ی قضائیه، اتهام مدیران کانال‌های تلگرامی را که دستگیر شده‌اند، مسائل ضدامنیتی عنوان کرد و گفت که وزیر اطلاعات نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسنی‌اژه‌ای، روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین در جمع خبرنگاران گفت که برخی از این افراد به‌اتهام مسائل ضدامنیتی و بعضی هم علاوه‌بر آن، به‌دلیل ارتکاب به جرائم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن دستگیر شده‌اند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی، دو روز پیش، در نشست خبری خود به نقل از وزیر اطلاعات گفته بود که این افراد، جرمی مرتکب نشده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در این رابطه با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات، مرجع صالحی برای نظردهی در مورد ارتکاب یا عدم ارتکاب جرم نیست، گفت: «در خصوص این پرونده‌ی خاص مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است که طبعاً حتی ایشان نمی‌تواند در این پرونده اظهارنظر کند و گزارشی تهیه کند».

معاون اول قوه‌ی قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اظهارات اخیر محمود صادقی هم گفت که آن پرداخت‌ها نه پاداش بوده و نه خارج از حد مجاز قانونی.

محمود صادقی، نماینده‌ی مجلس جمهوری اسلامی، دوشنبه، ۲۱ فروردین به نقل از دیوان محاسبات گفته بود که در قوه‌ی قضائیه، ۲۸۵ میلیارد تومان مازاد بر حقوق قانونی، به‌عنوان پاداش و حقوق‌های فوق‌العاده پرداخت شده است.

محسنی اژه‌ای در ادامه، این بحث‌ها را در ارتباط با فشارها علیه قوه‌ی قضائیه دانست و پیش‌بینی کرد که این فشارها تا انتخابات ادامه خواهد داشت. او دلیل فشارها را برخورد قوه‌ی قضائیه با مفسدین دانست و گفت که برخورد با مفسدین مخصوصاً با دانه‌درشت‌ها و برخورد با صاحب قدرت‌ها می تواند فشارها را به‌همراه داشته باشد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More