شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیشتر اتهامات مدیران تلگرام اختلاف سیاسی است تا قانونی

 

علی مجتهدزاده وکیل دوتن از مدیران بازداشتی کانال‌های تلگرامی گفت: «اتهامی که برای این افراد مطرح شده در ارتباط با دولت کنونی است و نمی‌توان به افرادی که با دولت همکاری می‌کنند گفت که اقدام علیه امنیت ملی انجام داده‌اند».
به گزارش ایلنا، مجتهدزاده درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده اعلام کرد: «خانواده  نیما کشوری و مجتبی باقری برای قبول وکالت در این پرونده به من مراجعه کرده‌اند اما تاکنون موفق به ملاقات با موکلانم نشده‌ام و در این رابطه نیز شخصا نمی‌توانم موضوع را تایید یا تکذیب کنم».
او با بیان اینکه از طریق خانواده‌های موکلانش خبر اعتصاب غذای این افراد را شنیده است،‌ گفت: «تاکید می‌کنم به دلیل اینکه هنوز شخصا نتوانسته‌ام با موکلانم علیرغم پیگیری‌های متعدد ملاقاتی داشته باشم، نمی‌توانم درباره خبر اعتصاب غذا و وضعیت جسمانی آنها سخنی بگویم».
مجتهدزاده درباره زمان اعلام حکم گفت: « طبق اعلام مقام قضایی، قرار است در اواخر مردادماه به این پرونده رسیدگی شود که امیدوارم در نهایت حکم عادلانه‌ای صادر شود».

اواخر سال گذشته، ۱۲ تن از گردانندگان کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب نظیر اصلاحات‌نیوز دستگیر شدند. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ی قضائیه‌ی ایران گفته بود، از ۸ متهم ادمین‌های تلگرامی، قرار بازداشت ۲ نفر تبدیل شد که یک نفرشان آزاد شده است و یک نفر دیگر هم اگر قرار خود را تأمین کند، آزاد می‌شود.
مدیران بازداشتی پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت، در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود اعتصاب غذا کرده‌اند.
این زندانیان در تماس با خانواده‌های‌شان گفته‌اند که در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا از جمله زندانیانی هستند که اعتصاب غذا کرده‌اند.این مدیران کانال‌های تلگرامی اسفندماه پارسال بازداشت شدند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More