شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تأکید رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر لزوم به‌روزرسانی انواع سلاح‌ها

 

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، با تأکید بر لزوم بازنگری و به‌روزرسانی انواع سلاح‌ها، به‌منظور «امکان پاسخ‌گویی به‌موقع و متناسب با تهدیدات» به‌عنوان یکی‌از خواسته‌های رهبری از نیروهای مسلح، اصلاح الگوی سلاح و تجهیزات در نیروهای مسلح را وظیفه‌ی «جانشین ستادکل نیروهای مسلح» دانست.

به گزارش پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه‌نیوز، سرلشکر باقری، شنبه چهارم شهریورماه، در مراسم معارفه‌ی امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به‌عنوان «جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح»، اعلام کرد: «جانشین ستادکل از تمام اختیارات برخوردار است؛ اما در جلسه‌ای که با جانشین و معاون هماهنگ‌کننده داشتیم، مشخصاً برخی مسائل را دنبال می‌کنند که یکی از وظایف جانشین، اصلاح الگوی سلاح و تجهیزات در نیروهای مسلح است».

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، با تأکید بر لزوم بازنگری و به‌روزرسانی انواع سلاح‌ها، متناسب با تهدیدات و تغییرات، گفت که این کار، ۱۰ سال است که دنبال شده و «امیر صالحی نیز با قدرت آن را دنبال خواهد کرد».

سرلشکر باقری، ضمن تأکید بر «امکان پاسخ‌گویی به‌موقع و متناسب با تهدیدات» به‌عنوان یکی‌از خواسته‌های رهبری از نیروهای مسلح، افزود: «ستادکل و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا موظف هستند تا در جهت تقویت این توان حرکت کنند».

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به «عهدش با خدا و فرمانده‌اش» مبنی‌بر تفاوت قائل‌نشدن بین سپاه و ارتش و دیگر سازمان‌ها، گفت: «امروز هیچ‌کدام از اینها بر یکدیگر در نظر من، برتری ندارد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با تأکید بر روحیه‌ی همکاری و برادری در میان نیروهای مسلح، موفقیت را در گرو همکاری‌های بیشتر دانست و افزود: «البته گاهی ممکن است این شائبه‌ی تعلق سازمانی در بین نیروها به چشم بخورد، اما نباید به آن توجه کرد و دچار اشتباه شد».

سرلشکر محمد باقری، در مراسم معارفه‌ی امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، به‌عنوان «فرمانده کل ارتش» نیز ضمن تأکید بر «ارتقای توان و آمادگی ارتش»، ارتش و سپاه را دو بازوی قدرتمند دانسته و گفته بود که این‌دو «می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More