شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تشییع کشته‌شدگان عملیات تروریستی / لاریجانی: سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ماست

 

هزاران نفر از شهروندان ایرانی روز جمعه، ۱۹ خرداد ماه در مراسم تشییع کشته‌شدگان حملات تروریستی چهارشنبه در تهران شرکت کردند.

روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه، دو حمله‌ی مسلحانه‌ی همزمان به مجلس شورای اسلامی  و آرامگاه آیت‌الله خمینی انجام شد که ۱۷ کشته و ۴۲ زخمی برجای گذاشت. گروه داعش مسؤولیت این حملات را برعهده گرفته است.

مراسم تشییع کشته‌شدگان حادثه‌ی تروریستی تهران امروز در دو بخش انجام شد.

در بخش اول، مسؤولان نظام در محل مجلس با کشته‌شدگان وداع کردند. به گفته‌ی محسن نسج‌همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران، در این بخش، امکان حضور مردم به‌دلیل کمبود جا، فراهم نبود.

پس از آن در بخش دوم، پیکر کشته‌شدگان به محل برگزاری نمازجمعه منتقل شد و مراسم تشییع و وداع مردم با کشته‌شدگان، در خیابان انقلاب تا خیابان حافظ انجام شد. جمعیت حاضر در این مراسم، تصاویری از آیت‌الله خامنه‌ای در دست داشتند و با فریاد کردن الله‌اکبر و شعارهایی علیه عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل، سعی می‌کردند خود را به تابوت‌های کشته‌شدگان برسانند.  

تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی در حاشیه‌ی این مراسم صحبت‌ کردند

 

•روحانی: حادثه‌ی تروریستی تهران انتقام از دمکراسی است

 

حسن روحانی در مراسم تشییع پیکر قربانیان حادثه تروریستی تهران

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران حادثه‌ی اخیر تروریستی تهران را انتقام از دمکراسی دانست و گفت: «مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی ادامه داده و بی‌تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.»
حسن روحانی روز جمعه در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر جانباختگان حادثه‌ی تروریستی تهران، در مجلس شورای اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می‌آورد، بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند. روحانی با بیان اینکه دموکراسی، اساس فکری تروریست‌ها را از بین می‌برد و نشان می‌دهد خشونت و زور راه حل نبوده و رأی مردم تعیین‌کننده و راه حل است، افرود: انتخابات و صندوق رأی به مبنای فکری خشونت‌طلبان، تروریست‌ها و حامیان آنها ضربه‌ی کاری زده است و همواره آنها به‌دنبال انتقام گرفتن بودند؛ غافل از آنکه ملت ایران، مردمی مقاوم هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده‌اند.

 

•علی لاریجانی: سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ماست

 

علی لاریجانی در مراسم تشییع پیکر قربانیان حادثه تروریستی تهران

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، که همراه با سران دیگر قوا و جمعی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی در مراسم وداع با حوادث تروریستی تهران در مجلس شرکت کرده بود، با اشاره به اینکه تمرکز تروریست‌ها بر محورهای اصلی مردم‌سالاری نظام بود، گفت: «آن‌ها گستاخی را از حد به‌در کردند؛ چراکه سپاه پاسداران و نیروی قدس مهم‌ترین رزمنده علیه تروریست‌ها در منطقه هستند و این اقدام آمریکا همراهی با تروریست‌های منطقه‌ای را نشان می‌دهد. آن‌ها تصور نکنند که اختلاف نظرها در ایران مجال مانور شیطانی‌شان را فراهم می‌کند. سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران هستند.»
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «این حادثه، مجلس را مصمم‌تر از قبل برای تثبیت نظام کرد. این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند با مجلسی روبرو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد.»

لاریجانی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا نشانگر مواجهه‌ی ما با دو داعش است، گفت:‌ «ما با دو داعش در مصاف هستیم ؛ یکی داعش منطقه‌ای و دیگری داعش بین‌المللی . آمریکا با این کار خود را در کنار داعش منطقه‌ای قرار گرفت و نشان داد که خودش داعش بین‌المللی است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More