شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تیراندازی و گروگانگیری در مجلس، انفجار انتحاری در آرامگاه آیت الله خمینی

خبرگزاری‌ها در ایران از وقوع تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و همچنین در آرامگاه آیت‌الله خمینی در روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه، خبر می‌دهند.
به گزارش ایسنا، افراد مسلحی که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر بودند حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی پرداختند.
این خبرگزاری همچنین گزارش داده که صدای انفجاری نیز در مجلس شنیده شد که گفته می شود این صدا از دفاتر نمایندگان است. گوینده اخبار شبکه خبر نیز گفت که یک مقام وزارت اطلاعات تایید کرده که لحظاتی پیش یکی از حمله کنندگان خود را منفجر کرده است.
مدیرکل ضدتروریستی وزارت اطلاعات، تعداد عملیات های تروریستی که قرار بود امروز در تهران  انجام شود را سه عملیات اعلام کرده است. مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد صبح امروز ۱۷/ ۳/ ۹۶ چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند. وی ادامه داد: دو تیم دیگر یکی حرم امام و دیگری  ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام ، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعین به یکی از ساختمان های اداری مجلس  کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.
هم‌زمان حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد. او در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد که در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند و ۸ نفر نیز مجروح شدند.
پیش از ظهر امروز نیز صدای تیراندازی در ضلع غربی محوطه آیت الله خمینی شنیده شد که به دنبال آن برخی از انجام عملیات انتحاری در محل خبر دادند.

 

  • تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌های منتهی به مجلس

خیابان های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شود.
مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که یکی از مهاجمان به ساختمان مجلس خود را منفجر کرده است. این مقام وزارت اطلاعات می‌گوید که این مهاجم در پی تنگ شدن حلقه محاصره مأموران امنیتی در ساختمان اداری مجلس خود را منفجر کرده است.

  

  • انفجار دوم آرامگاه آیت‌الله خمینی تکذیب شد

خبرگزاری‌های داخلی گزارش دادند که انفجار انتحاری دیگری در آرامگاه آیت‌الله خمینی روی داده است. خبرگزاری ایلنا ساعتی قبل گزارش داد یک تروریست دیگر نیز خود را دقایقی پیش در حرم امام منفجر کرده است. اما سایت جماران این گزارش را تکذیب کرده است.

 

  • حضور دادستان تهران با جلیقه ضدگلوله در محل حادثه 

دقایقی پیش دادستان تهران و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت.
به گزارش  ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، دقایقی پیش در حالی که جلیقه ضد گلوله به تن داشتند، در محل تیراندازی در مجلس حضور یافتند.

طبق آخرین خبرهای دریافتی از منابع خبری داخل ایران نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران از ساختمان بهارستان خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند. یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است. به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند.
 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More