شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جنتی: امروز مسأله‌ی براندازی اسلام و نظام مطرح است

 

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری  می‌گوید که امروز مسأله‌ی «براندازی اسلام و نظام» مطرح است و باید توطئه‌ها را سرکوب کرد.  

دبیر شورای نگهبان این سخنان را روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، در نشستی به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و  همچنین گفت که دشمنان و حتی دوستان ما باور نمی‌کردند که انقلاب، ۴۰ سال سرپا بماند. او افزود که  «دشمن» برای ساقط کردن نظام اسلامی، هر کاری بتواند می‌کند، اما در طول ۴۰ سال، «تاکنون هیچ کاری نتوانسته انجام دهد».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ادامه هشدار داد که امروز، مسأله‌ی «براندازی اسلام و نظام» مطرح است و باید این توطئه‌ها را سرکوب و برطرف کرد. 

 

  • باید صدای مردم را بشنویم

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر این‌که «باید صدای مردم را بشنویم»، افزود که «باید با ملت هم‌صدا شویم» و «نباید خودمان را از مردم جدا کنیم».

او همچنین گفت که «وقتی فاصله‌ی طبقاتی زیاد باشد، فقرا در خیابان راه می‌افتند و سروصدا کرده و نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند».

دبیر شورای نگهبان افزود که نباید توقع داشته باشیم از کسی صدایی درنیاید و بنابراین، صدای معترضان هم باید بلند باشد، اما طبق موازین قانونی باید اعتراض کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همچنین با اشاره به تهدیدات داخلی و خارجی، گفت: «من نگران سال آینده هستم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ چون باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد».

 

  • فقط می‌توانم به حال مردم غصه بخورم

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وضعیت بد معیشتی مردم، گفت که «کاری از دست من برنمی‌آید و فقط غصه می‌خورم؛ بنابراین وارد این مسائل نمی‌شوم».

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که «باید از تردد خودروهای میلیاردی در خیابان جلوگیری کنیم»، تأکید کرد که مسؤولان هم باید با وضع فقیرانه زندگی کنند، «تا آن فقیر از غصه دق نکند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More