شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دولت در صدد معرفی جایگزینی برای تلگرام است

 

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران، روز پنج‌شنبه ۱۴دی‌ماه گفت که مجلس موافق فیلتر کردن تلگرام نیست، ولی جهت رفع فیلترینگ، تلگرام باید تعهد دهد که امنیت کشور را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نعمتی با تاکید بر این‌که فیلتر کردن تلگرام در روزهای اخیر به کسب‌وکار بسیاری از مردم لطمه زده، افزود که دولت در تلاش است تا سیستم جایگزینی برای تلگرام پیدا کند.

او افزود: « تلگرام نباید از تروریسم حمایت کند. اما اگر این حمایت ادامه داشته باشد، نرم‌افزارهای پیام‌رسان دیگری می‌تواند جایگزین تلگرام شود».

سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم‌چنین تاکید کرد که در صورت عدم توجه تلگرام به امنیت ملی کشور، مجلس وارد عمل خواهد شد و با تداوم فعالیت تلگرام موافقت نخواهد کرد.

پیش از این، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفته بود که اجازه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

در پی اعتراضات اخیر در شهر‌های مختلف ایران، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام و تلگرام محدود شده است.

پاول دورف، مدیر تلگرام روز یکشنبه ۱۰ دی، در توییتی اعلام کرده بود که مقامات ایران دسترسی اکثر شهروندان را به تلگرام محدود کرده‌اند. دوروف دلیل این اقدام را عدم مسدود کردن کانال‌های ایرانی که به شکل مسالمت‌آمیز دست به اعتراض می‌زنند، از سوی این شرکت دانست.

 

 

روز چهارشنبه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر از محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران به‌خصوص اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام انتقاد کرده و آن را پاسخی شدیدتراز حد لزوم به معترضانی دانست که نارضایتی‌ خود را از فساد و سرکوب در ایران ابراز می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More