شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیسی: دیپلماسی دولت، دیپلماسی التماسی است

ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مشکلات اقتصادی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی را نتیجه‌ی ناکارآمدی مدیریتی در کشور دانست و خود را در انتخابات، رقیب فقر، بیکاری و فساد اداری خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیسی صبح روز سه‌شنبه، ۲۶ اردی‌بهشت‌ماه در جمع هوادارانش در بوشهر، مجموعه‌ی مدیریت ناکارآمد دولت را سبب بروز مشکلات اقتصادی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره‌ی ضمنی به انتقادات نامزدهای رقیب از سخنانش، گفت: «شما می‌گویید چرا من می‌گویم سفره‌های مردم هر روز کوچکتر می‌شود و فقر گسترش می‌یابد. شما می‌گویید چرا می‌خواهید دیوار بکشید؟ بله من بین چپاول‌گران حقوق مردم و مردم دیوار می‌کشم.»

رئیسی با تأکید بر وعده‌هایش در مورد ایجاد شغل، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را یکی از ظرفیت‌هایی خواند که باید در کشور توسعه پیدا کند و گفت: «تولید یک میلیون تن مواد پتروشیمی سبب ایجاد اشتغال و افزایش تولید جامعه می‌شود و این صحبت‌ها آرمانی و آسمانی نیست، بلکه یک میلیون شغل بر‌اساس برنامه‌ریزی برای هر یک میلیون تن ایجاد می‌شود.»

این نامزد دوره‌ی دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری، دیپلماسی ارتباط دولت را با کشورهای مختلف بسیار ضعیف دانست و گفت: «ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و باید روابط دیپلماسی به‌گونه‌ای باشد که تولیدات ایران در بازارهای این کشور مورد توجه قرار گیرد که اکنون ما با عراق ارتباط دوستی داریم، ولی در بازار عراق، کالاهای کشورهای دیگر موجود است.»

او بار دیگر با تأکید بر ضعف دیپلماسی دولت، آن را دیپلماسی التماسی خواند و گفت که باید با دیپلماسی انقلابی مشکل جامعه را حل کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت همه‌چیز مردم را به سند برجام متصل می‌کند، گفت: «هرچند برجام به‌عنوان یک سند مورد توجه قرار دارد، اما مشکلات این سند آنجاست که پیش‌پرداخت آن انجام شده، اما چک آن نقد نشده است.»

تولیت آستان قدس رضوی، رقیب رئیس‌جمهوری را در انتخابات کنونی، عملکرد ۴ ساله‌ی دولت او دانست و گفت: «ما رقیب فقر، بیکاری و فساد اداری هستیم.»

رئیسی با تأکید بر اینکه «زمان حرف‌زدن تمام شده و اکنون زمان اقدام و عمل است»، با تأکید بر رفع مشکلات جامعه از سوی «دولت کار و کرامت» با اقدام براساس برنامه‌ی ششم توسعه، از دولت مستقر انتقاد کرد و گفت: «شما از سمینار حقوق شهروندی رونمایی می‌کنید؛ مگر مشکل کشور تهیه و نوشتن سند است؟» او هدف «دولت کار و کرامت» را «نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود»، بلکه تغییر به نفع مردم دانست.

ابراهیم رئیسی و طرفدارانش در تبلیغات انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری، هدف خود را تشکیل «دولت کار و کرامت» عنوان می‌کنند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More