شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس قوه قضائیه: عده‌ای برای دفاع از همراهانشان بال بال می‌زنند

 

صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به انتقادات محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین ایران بدون نام بردن از او واکنش نشان داد و او را متهم کرد که برای دفاع از همراهانش بال بال می زند و نظام را زیر سوال می‌برند.

او که در همایش قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و در سالروز تصویب قانون اساسی سخن می گفت تصریح کرد: قوه قضائیه در نظام اسلامی رکن بسیار مهم و اثرگذار است و تخریب آن معنایی ندارد و هر وقت که ما قاطعانه ایستادیم، هجمه‌ها بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس،‌ او گفت : «در درون کشور هم عده ای سیاه نمایی می کنند و این همه واقعیت را نمی بینند. عده‌ای می خواهند برای خود کاسبی راه بیاندازند و بگویند ما منجی هستیم. چرا می خواهید به خاطر یک کار سخیف، روی ارزش های انقلاب یک خط سیاه بکشید؟ این بالاترین خیانتی است که عده ای انجام می دهند.

لاریجانی افزود: در درون کشور متاسفانه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند و دروغ های عجیب و غریب می گویند که انسان متاسف می شود. یک آقایی در طول چند دقیقه صحبت ، شاید 50 حرف خلاف واقع علیه قوه قضائیه و مسئولان دستگاه زد.

آملی لاریجانی بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: آمده‌اند و استنکار می کنند که سازمان زندان ها زیرمجموعه قوه قضائیه باشد در حالی که اینها از لوازم کار دستگاه قضایی است. می گویند در فلان کشورها زیر نظر دولت است، خب در آنجا نظامات شان فرق می‌کند و زیر نظر وزارت دادگستری است.

رئیس قوه قضائیه افزود: می گویند الحاق سازمان زندان‌ها خلاف قانون اساسی است و می‌گویند اول انقلاب یک مصوبه‌ای خلاف انجام شده و همین طور مانده است و می گویند اصلا به زندان ها سر نمی زنند. اولاً شورای انقلاب به لحاظ استحکام، گاهی مصوباتش از مصوبات مجلس هم بالاتر بود. شورای نگهبان آن وقت که ما بحث می کردیم، درباره قوانین مصوب مجلس و قبل از انقلاب را نظر می داد امام مصوبات شورای انقلاب را فقهای شورای نگهبان هم نمی توانند لغو کنند و نمی توانند بگویند خلاف شرع است چون موید به نظر آیت‌الله خمینی بود.

محمود احمدی‌نژاد گفته بود که سازمان زندان‌ها و دادسراها می‌بایست زیر نظر دولت باشد، اما "اول انقلاب شورای انقلاب بدون توجه به مسائل حقوقی قرار گرفتن آن زیر نظر قوه قضائیه را مصوب کرده و همینطور مانده است".

آملی لاریجانی گفت: اصلا الحاق سازمان زندان‌ها به قوه قضائیه ربطی به مصوبه شورای انقلاب ندارد زیر سازمان زندان ها مصوبه سال 1364 است. حالا یک آقایی بلند می شود و می گوید خلاف قانون اساسی است. خیلی خب، نظر شماست اما این را به عنوان یکی از خطاهای جمهوری اسلامی عنوان می‌کنند. واقعاً عجیب است.

وی ادامه داد: می گویند به زندان‌ها نظارت نمی شود. این چه دروغی است آخر؟ من خودم در دادسرا، زندان، سازمان ثبت و پزشکی قانونی حضور یافتم. معاون اول و دادستان کل حضور یافتند و روسای کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان ها نظارت می کنند و یک معاون نظارت برای روسای کل تعبیه کردیم که کارش فقط نظارت کردن است.

رئیس قوه قضائیه افزود:مسئولان قوه قضائیه همه زحمت می کشند اما برخی افراد چه دروغ هایی که درباره دستگاه قضایی نمی گویند. عده‌ای بال بال می‌زنند برای دفاع از همراهانشان و نظام را زیر سئوال می برند. یک بنده خدایی گفته بود 17 میلیون پرونده در قوه قضائیه وجود دارد و سریع ضرب در دو کرده و گفته بود 34 میلیون گرفتار داریم و قوه قضائیه توی سر آنها می زند.

آملی لاریجانی گفت: مگر دستگاه قضایی تو سر مردم می زند؟ به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و دستگاه قضا نیز حکم می کند. این سیاه نمایی ها علیه قوه قضائیه غلط است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More