شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست پدر و مادر نوید، حبیب و وحید افکاری برای معاینه فرزندانشان توسط پزشکی قانونی 

پدر و مادر نوید افکاری در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستند فرزندانشان پیش از آنکه آثار ضرب و حرج در بدنشان از بین برود، توسط پزشکی قانونی معاینه شوند.

حسین افکاری و بهیه نامجو در این نامه اعلام کردند فرزندانشان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به انفرادی منتقل شده‌اند.

آنان در این نامه نوشتند: «ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم و تا زمان تعیین تکلیف امیدواریم که رعایت حقوق اولیه و انسانی آنها بشود».

در این نامه تاکید شده است: «یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها این است تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست، دستور بفرمایید آنها را به پزشکی قانونی اعزام کنند».

نیروهای امنیتی پنجشنبه شب هفته گذشته نوید، حبیب و وحید افکاری را کتک زده‌‌ و بندهای سابق به مکان دیگری منتقل کردند.

نوید افکاری در تماس تلفنی اعلام کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما مسئولان زندان از تحویل برگه شکایت او و درخواست برای معاینه توسط پزشکی قانونی خودداری کرده‌اند.

دادگاه نوید افکاری که پس از اعتراضات مرداد سال ۹۷ در شیراز بازداشت شده را به قتل حسین ترکمان، کارمند حراست آبفای شیراز، متهم کرده است.

به گفته حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، تنها مستندات دادگاه درباره اتهام قتل اعترافات نوید افکاری است. نوید افکاری اعلام کرده این اعترافات تحت شکنجه گرفته شده است.

با این حال کاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس عنوان کرد دادگاه «کاملاً شفاف» رسیدگی و «به صورت علنی» برگزار شده است. این سخنان در حالی بیان شده که پیش از این هیچ گزارشی درباره دادگاه او حتی در رسانه‌های نزدیک به قوه قضاییه نیز منتشر نشده بود.

نوید افکاری در جریان دادگاه نیز اعترافات گذشته را رد کرده و اعلام کرده بود که این اعترافات تحت فشار و شکنجه گرفته شده است. حبیب و وحید افکاری نیز به زندان طولانی مدت محکوم شده‌اند.

صدور حکم اعدام برای نوید افکاری واکنش‌های گسترده ای به دنبال داشته است.

در روزهای گذشته تعدادی از کشتی‌گیران از کشورهای مختلف جهان خواستار جلوگیری از اعدام نوید افکاری شده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به این حکم در توییتی با تاکید بر اینکه او و دیگر معترضان به گرانی و تورم اعتراض داشتند، از رهبران جمهوری اسلامی خواست که نوید افکاری را اعدام نکنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More