شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سلحشوری: صداوسیما در انتقال خبر از همه رسانه‌ها عقب‌تر است

 

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از عملکرد رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: «مردم این روز‌ها اخبارشان را از دیگر رسانه‌ها بخصوص شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند و کتمان این اخبار و عدم اطلاع رسانی توسط صدا وسیما به مراتب آسیب بیشتری خواهد داشت و بی‌اعتمادی به این رسانه بیشتر خواهد شد.»
به گزارش ایلنا، سلحشوری در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: «این رسانه به عنوان یک نهاد اجتماعی آموزشی می‌تواند برنامه‌های آموزشی مستقیم و غیرمستقیم برای خانواده‌ها و کودکان داشته باشد که متاسفانه اینطور نیست.»
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به لایحه حمایت از کودک و نوجوان نبود بحث آگاهی‌دهی، آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین موضوعات در مقابله با کودک آزاری‌ در این لایحه را از ضعف‌های آن دانست.

سلحشوری همچنین به انعکاس اخبار کودک آزاری در رسانه‌های ملی اشاره داشت و گفت: «آموزش و آگاهی دهی به کودکان و خانواده‌‌ها از مسائلی است که همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و نقش صدا و سیما نیز در این زمینه بیشتر از سایر نهادهاست.» او درادامه تصریح کرد: «متاسفانه ما روزانه اخبار ناخوشایندی درباره این نوع از آسیب‌های اجتماعی می‌شنویم، کودکان به عنوان معصوم‌ترین قشری که در جامعه حضور دارند، آسیب‌پذیر‌ترین قشر هم هستند از همین‌رو نیازمند حمایت همه جانبه از سوی خانواده، جامعه و رسانه هستند.»
او با بیان این‌که عدم انتشار اخبار کودک‌آزاری در رسانه ملی را می‌توان به دلیل جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت در افکار عمومی دانست، گفت: «آموزش یکی از رسالت‌های صدا و سیما است و ضروری است که به این مقوله حتما از سوی این رسانه پرداخته شود، اما متاسفانه در هر مقوله‌ای صدا و سیما از دیگر رسانه‌ها عقب‌تر است، در حالی که اطلاع‌رسانی به موقع و کنکاش و واکاوی مسائل اجتماعی می‌تواند از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کند.»
این نماینده مجلس با اشاره به وظایف رسانه ملی تصریح کرد: « یکی از وظایف رسانه ملی این است که تربیت و جامعه پذیری را به کودکان بیاموزد، صدا و سیما اگر بتواند نقش مهم و کلیدی خود را در اطلاع‌رسانی به خوبی انجام دهد؛ قطعا مخاطب بیشتری خواهد داشت و هم آسیب‌هایی که در جامعه شکل می‌گیرد کمتر خواهد شد. همچنین انسجام لازم برای مقابله با این آسیب‌ها ایجاد خواهد شد.»
سلحشوری با تاکید براین‌که رسانه ملی رسالت خود را انجام نمی‌دهد، گفت: «با کتمان و عدم پوشش این اخبار تصور می‌کند، مردم نیز از آن‌ها مطلع نخواهند شد. متاسفانه اگرچه صدا و سیما در انحصار است اما بی‌شک اخبار در انحصار این رسانه نیست و این متاسفانه یکی از ضعف‌های این رسانه است که تصور می‌کند با عدم پوشش اخبار می‌تواند از انتشار آن جلوگیری کند.»
به گفته‌ی سلحشوری، رسانه ملی به عنوان یک نهاد اجتماعی آموزشی می‌تواند برنامه‌های آموزشی مستقیم یا غیرمستقیم در قالب انیمیشن، سریال و... برای کودکان داشته باشد و آن‌ها را از خطراتی که تهدیدشان می‌کند، آگاه سازد. تحقیقاتی که درباره مجرمان کودک‌آزاری شده، نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها افرادی هستند که در کودکی مورد آزار قرار گرفته‌اند. بنابراین هر چه مراقبت از کودکی بیشتر باشد، پیشگیری از این آسیب‌ها آسان‌تر خواهد بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More