شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سپاه از تغییر رفتار آمریکایی‌‌ها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز خبر داد

 

علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران، امروز ۹ بهمن، از «تغییر رفتار آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز» خبر داده و گفت:‌ «شاهد تغییر رفتار آمریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توجه بیشتر آنان به مقررات بین‌المللی در ترددها هستیم».

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ علی عظمایی در واکنش به «اظهارنظر برخی از مقامات نظامی آمریکا پیرامون تغییر رفتار شناورهای ایرانی در مسیرهای تردد بین المللی و در مواجهه با شناورهای امریکایی» و بازتاب آن در رسانه‌ها،‌ گفت: «در ایام سالگرد ماجرای بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس که به دلیل عدم رعایت قوانین بین‌المللی و ورود به آب‌های ایران رقم خورد و سپس طی فرایندی خاص رها شدند، شاهد شرارت کمتر آمریکایی‌ها در مسیرهای دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز و نیز مواجهه‌ی آنها با شناورهای ایرانی هستیم».

مقام های نظامی آمریکا روز پنجشنبه پنجم بهمن، اعلام کرده بودند که «طی پنج ماه گذشته رویارویی قایق‌های تندرو ایران با نیروهای آمریکا در خلیج فارس، متوقف شده است».

وال استریت ژورنال، در این باره گزارش داده بود: «به‌نظر می‌رسد حکومت ایران باتوجه به بحران و تنش ناشی از احتمال لغو توافق هسته‌ای از سوی آمریکا، نگران افزایش این تنش‌ها است و به همین دلیل تصمیم گرفته است برخوردهای خطرناک این قایق‌های تندرو با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را متوقف کند».

این در حالیست که علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران،‌ پس از گذشت چند روز  در واکنش به این خبر افزود: «در واقع شاهد تغییر رفتار آمریکایی‌ها و توجه بیشتر آنان به مقررات بین‌المللی و پرهیز از نزدیک شدن به آب‌های ایران در این منطقه هستیم».

عظمایی ادعا کرده است،‌ «نیروی دریایی سپاه براساس وظایف ذاتی خود، با اقتدار از سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس صیانت کرده و می کند».

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران، تاکید کرده است: «اجرای تمرینات منظم، برقراری گشت‌های دریایی، کنترل و رهگیری و توسعه اشراف اطلاعاتی، از برنامه‌های جاری جمهوری اسلامی بوده که با اقتدار ادامه خواهد یافت».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More